Әуелгі азан

Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) Мадинада тұрақтағаннан соң мұсылмандар парыз намазын жамағатпен оқи бастады. Бастапқыда мұсылмандар намазға жиналатын әрі жамағат намазы үшін азан айтылмайтын. Осындай жағдайда намазды жариялайтын бір белгі керек болды. Ол кезде яһудилер мен христиандар адамдарын құлшылыққа керней үріп, қоңырау ұрып немесе от жағып шақыратын. Бірақ Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) оларға ұқсауын қаламады. Осы кезде Хақ Тағала мұсылмандарға азанды нәсіп етті. Нақты айтар болсақ мұсылмандардың кейбіріне түсінде азан аян болды. Олар түстерін айтқаннан соң Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) намаз уақыты кіргенде азан айтуды ұйғарып, азаншы етіп Биләл ибн Рабахты (родиял-лаһу ғанһу) тағайындады.

Биләл ибн Рабах (родиял-лаһу ғанһу) – мұсылмандардың әуелгі азаншысы және Қияметке дейін азаншылардың имамы болып қала бермек.

Толығырақ ...

Мұсылмандардың өзге жұртпен серттесулері

Муһажирлер мен ансарлар бауырласқаннан кейін Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) олардың арасында серт құрды. Ол сертке сай муһажирлер мен ансарлар біртұтас мұсылман қауымын құруы тиіс еді. Сонымен қатар Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) сол кезде Мадинаны мекендеген яһуди және мушриктермен де келісімге отырды. Сол келісімнің негізмі мазмұны – Мадинаны мекендеген мұсылмандар, яһудилер мен мушриктер өзара жауласуына әрі бір-біріне қарсы бірлесуіне болмайды.

Осылайша мұсылмандар мен өзге жұрттың арасындағы қарым-қатынасты реттегеннен кейін Мадинадағы мұсылман қауымы егеменді мемлекет ретінде қалыптаса бастады.

Толығырақ ...

Муһажирлер мен ансарлардың бауырласуы

Меккелік мұсылмандардың Мадинаға көшетіні көшіп, Меккеде тек түрлі себептерге байланысты һижрат етуге шамасы келмейтіндері ғана қалды.

Яһуди тайпалары болмаса, Мадинада мұсылман болмаған аула қалмады. Ансарлар отбасыларымен бірге дінді қабылдады. Осы жағдайда Нәби (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) муһажирлер мен ансарларды бауырластырды. Осылайша Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) муһажирлердің көңілін жұбатуға тырысты.

Бауырластықта ерекше ықылас білдірген ансарлар муһажир бауырларына: «Міне менің дүнием. Осының жартысы сенікі»,-десе муһажирлер бекзаттық білдіріп әдептілікпен мұндай мол сыйдан бас тартты. Дегенімен, ансарлардың ұсынысын қабыл еткен муһажирлер де болды.

Толығырақ ...

Мадинадағы Нәбәуи мешітінің тұрғызылуы

Екі жетім баладан жерді сатып алғаннан кейін Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) мешіттің құрылысына кірісті.

Мешіттің құрылысына Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм), муһажир мен ансарлар, жалпы Мадинадағы барша мұсылман қауым үлесін қосты. Мәселен, Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) мешіттің дуалын көтеретін қыштың лайын илесіп: «Уа, Тәңірім! Сауаптың абзалы – Ақыреттің сауабы. Ансарлар мен муһажирлерді рахметіңе бөле!»,-деп дұға еткен болатын.

Сахабалар үшін мешіттің құрылысы мейрам айналды. Олар шаттанып мешіт дуалдарын Хақ Тағалаға мақтау айтумен тұрғызды. 

Мешіттің құрылысы жеті айға созылды. Сол арада Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) Әбу Әйюбтың (родиял-лаһу ғанһу) үйінде тұрып, мешіт және үйінің құрылысы біткеннен кейін өз үйіне қоныс аударды.

Толығырақ ...

Исламдағы алғашқы мешіттің орны

Нәби (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) Меккеден Мадинаға һижрат еткеннен кейін мешіт салуын қалайды. Нәбидің (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) Мадинаға келгеніне оннан астам күн өткен болатын.

Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) мешіттің орны қалай таңдады? Ол түйесіне мініп тізгінін бос қойды. Адамдар өз еркінше жүрген түйеге ерді. Бір кезде түйе бір орынға барып шөкті. Сол кезде Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Құдай қаласа, мешіттің орны осы болады»,-деді.

Түйе шөккен орын Сәһл және Суһәйл есімді екі жетім баланың жері болатын. 

Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) Сәһл мен Суһәйлді шақырып алып, оларға жерлерін сатуды ұсынды. Сонда олар: «Жоқ, біз оны сатпаймыз. Біз оны сізге тегін береміз»,-деді. Дегенмен Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) екі жетім баладан жерді тегін алуын қаламай олардан оны сатып алды.

Толығырақ ...

Мадинадағы алғашқы құлшылық орны

Мадинада мұсылмандар құлшылық жасап, Нәбидің (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) сөзін тыңдайтын орынға мұқтаж болды. 

Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) Мекеден Мадинаға һижрат етпестен бұрын «байға әл-ғуқда әл-уля» (бірінші серттесуден) кейін-ақ Мажинада мұсылмандардың саны көп болды. Сол кезде Әсад ибн Зурара (родиял-лаһу ғанһу) құрманы кептіруге арналған бір орынды қоршап, сол жерден Иерусалимге қаратып ғибадатхана салған еді.

Толығырақ ...