Махаббаттың ақиқаты!

Мәжнунды әйелді сүйгені жалмады.

Қарун – Ибраһим (ғаләйһис-саләм) заманында өмір сүрген жендет патша.

Қарунды мал-дүниеге деген махаббат өлтірді.

Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) бауыры Хамзаның р.л.ғ. өліміне Алла Тағалаға деген сүйіспеншілік себеп болды. Дәл осындай мүминдер жайында Хақ Тағала былай деген:

وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه

«Ал иманды жандар өзгеден гөрі Алла Тағаланы жақсы көреді».

Әрбір ғашық махаббат жолында сүйіспеншілігіне сай машақат көреді әрі сол машақаттың нәтижесі махаббат түріне сай болады – бір сүйіспеншілік жәннатты нәсіп етсе, екіншісі тозақы етеді. Сондықтан Хақ Тағала былай деген:

لَا يَسْتَوِي أَصْحَابُ النَّارِ وَأَصْحَابُ الْجَنَّةِ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمُ الْفَائِزُونَ

«Тозақылар мен жәннатылар тең болмайды. Жәннатылар – жетістікке қол жеткізуші».

Толығырақ ...

Осыдан соң ел қалай көгерсін!

Мұсылмандардың халифі Омар ибн Абдул-Азиз әйгілі тақуа ғалым Хасан Басриге р.л.ғ.: «Осы хатым саған жетсе маған қысқа әрі нұсқа өсиет айтсаң!»,- деп хат жолдаған екен.

Сондағы Хасан Басридің р.л.ғ. мұсылмандар патшасына: «Хатың жетті. Қиялшыл болма!»,-деп жауап берген.

Бұл оқиғада екі мәселе бар!

1. Патшаның ынсаптылығы мен құдайшылдығы.

2. Ғалымның жүректілігі.

Бүгінгі күні адамзат осы екі құндылықтан айырылып тұр. Басшылар өсиет емес, жағымпаздық пен түлкі-мақтау күтсе, ал қоластындағылар со басшының қабағын бағуда. Осыдан соң ел қалай көгерсін!

Толығырақ ...

Бекітілген сүннет намаздардың артықшылығы

Мүминдердің анасы Умму Хабиба р.л.ғ. айтады:

سَمِعْتُ رَسُولَ اللّهِ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ: مَنْ صَلّى اثْنَتَيْ عَشْرَةَ رَكْعَةً فِي يَوْمٍ وَلَيْلَةٍ، بُنِيَ لَهُ بِهِنّ بَيْتٌ فِي الْجَنّةِ،قَالَتْ أُمّ حَبِيبَةَ: فَمَا تَرَكْتُهُنّ مُنْذُ سَمِعْتُهُنّ مِنْ رَسُولِ اللّهِ صلى الله عليه وسلم

«Мен Нәбидің (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) былай дегенін естідім: «Кімде-кім тәулігінде он екі рәкәғат намаз оқыса соның себебінен жәннатта ол үшін үй тұрғызылады». Нәбиден (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) осы естігеннен соң мен сол он екі рәкәғатты оқымай қоймадым».(Муслим)

Бұл хадисте бес уақыт намаздың бекітілген сүннеті жайында айтылған:

- таң намаздың екі рәкәғат сүннеті (парыздан бұрын);

- бесін намаздың алты рәкәғат сүннеті (4 рәкәғат – парыздан бұрын және 2 рәкәғат – парыздан кейін);

- ақшам намаздың екі рәкәғат сүннеті (парыздан соң);

- құптан намаздың екі рәкәғат сүннеті (парыздан соң).

Алла Тағала баршамызға жәннат үйін нәсіп еткей! Әмин!

Толығырақ ...

Жәннаттан үй сыйлайтын амал

Көп жағдайда намаздағы саптың арасы бос қалып, тіпті жылдар бойы намаз оқып жүргендердің өзі бұл мәселеге мән бермейді. Ал ақиқатында намазда сапты толықтыру – тым сауапты амал. Бұл мәселеге қатысты Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) былай деген:

من سد فرجة في صف رفعه الله بها درجة وبنى له بيتاً في الجنة

«Алла Тағала намаз сабындағы ашық орынды толықтырған пенденің дәрежесін көтеріп, ол үшін жәннаттан үй тырғызады». (Табарони)

Негізінде намазда сап түзу әрі толық болу – сүннет амалына жатады. Егер сүннет амалдың сыйы осындай болса, парыз амал жайында не десе болады?!

Толығырақ ...

Адамдардың жақсысы

Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) былай деді:

خير الناس من طال عمره وحسن عمله، وشر الناس من طال عمره وساء عمله

«Адамдардың жақсысы – ғұмыры ұзақ болып, амалы қайырлы болғаны. Адамдардың жаманы – ғұмыры ұзақ болып, амалы жаман болғаны». (Тирмизи)

Бірақ біздің өлшем басқаша! Кім ұзақ өмір сүргісі келмейді дейсің?! Сондықтан өзімізге әрі өзгеге ұзақ өмір тілеп жататынымыз бар. Бірақ біздің өлшеміміз жыл санымен шектеліп, одан ары өтпей қалған. Ары кетсе ұзақ ғұмырға бақытты қосып жатамыз. Бірақ сол «бақыт» дегенді өзгеше түсінеміз. Яғни, «бақыт» деп мол ризық-несібе, перзент сүю, немере-шөбере көру деп түсініп жатамыз. Рас! Осының бәрі бақытты өмір нышандары. Алайда... Алайда көп жағдайда осыған қосымша «иман» деген ұғымды естен шығарып қоямыз. Мысал ретінде айтар болсақ, қызымыз күйеуге шықса болды. Ал ол кімге күйеуге шығып жатыр? Құдамыз мұсылман ба, мұсылман емес пе, онымен жұмысымыз жоқ. Тағы біріміз парамен үй салып, көлік алып жатамыз әрі осыны да бақытқа жатқызамыз?!

Осының бәрі өлшем дұрыс болмаудан. Өлшем дұрыс болса бақыт жыл және дәулет санымен емес, ең басты мәселеде иманмен өлшенер еді. Бұған мына хадис дәлел! Байқасаңыздар адамдардың жақсысы құр көп өмір сүргені емес, соған қосымша амалы қайырлы, яғни Ақырерт үшін пайдалы болғаны.

Не үшін Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) ұзақ ғұмырмен қатар жақсы амал жайында айтты. Себебі өмір сүрудің бастапқы мақсаты – қайырлы Ақыретке қол жеткізу. Ал Ақыретіміз тек мол сауаппен қайырлы болмақ. Ал сауап мол болу үшін пенде ұзақ өмір сүріп, соған сай мол игі амал істеуі тиіс. Сонымен қатар амалмен қатар иман, яғни «Хақ Тағаланың разылығы үшін» деген ниет болу керек.

«Жаман адам» мәселесіне келер болсақ, уақыт – мал-дүниенің құндысы. Саудагер ұтысқа қол жеткізу үшін бірінші мәселеде уақытқа мұқтаж. Яғни, саудагердің саудаға салған ақшасы қайтып, пайда беру үшін уақыт қажет. Хадиске қарар болсақ «жаман адам» уақыты бола тұрып, сол уақытты ұтымды пайдалана алмаған саудагер тәрізді.

Алла Тағала ғұмырымыз ұзақ болып, амалымыз соған сай қайырды болуын нәсіп етсін! Әмин!

Толығырақ ...

Мақтаушыны көрсеңдер...

Һаммам (родиял-лаһу ғанһу) айтады:

جَاءَ رَجُلٌ فَأَثْنَى عَلَى عُثْمانَ في وَجْهِهِ فَأَخَذَ المِقْدَادُ بنُ الأسْوَدِ تُرَاباً فَحَثَا في وَجْهِهِ وَقالَ: قالَ رَسُولُ الله صلى الله عليه وسلم: إِذَا لَقِيتُمُ المَدّاحِينَ فَاحْثُوا في وُجُوهِهِمْ التّرَابَ

«Біреу келіп Османды (родиял-лаһу ғанһу) бетіне мақтады. Сонда Миқдад ибн Асуад (родиял-лаһу ғанһу) Османды (родиял-лаһу ғанһу) мақтғанның бетіне топырақ шашып былай деді: «Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Мақтаушыны көрсеңдер, бетіне топырақ шашыңдар!»,-деді». (Әбу Дауд)

Бұл хадис мақтауды әдетке айналдырған адамдарға қатысты. Мұның арғы жағында жағымпаздық тұруы әбден мүмкін. Ал мұндай мақтау жалғандыққа жатады. Сондықтан шариғат мақтаудың мұндай түріне мүлдем қарсы! Болмаса, тиісті жерде орынды мақтау айтудың оқасы жоқ. Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) сахабаларын мақтағанда. Мәселе – пенденің мақтауға лайық болып, мақтау кері әсер тигізбеуінде. Яғни, мақтау пендені өркөкіректік пен тәкаппарлыққа итермелеуінде. Егер осының қауіпі болса, онда мақтамай-ақ қойған абзал. Былайша айтқанда, кімді, қашан және қалай мақтау керек екенін білген жөн!

Толығырақ ...