Шаууәл оразасы – шүкіршілік бейнесі

Пенде Рамазаннан кейін шаууәл айының алты күнінде ауыз бекітуі – Рамазан айының оразасын ұстауды нәсіп еткен Хақ Тағалаға шүкіршілік етудің бейнесі.

Бір оразадан соң келесі оразаны ұстау – құлшылыққа деген сүйіспеншіліктің нышаны.

Рамазан оразасынан кейін шаууәл орзасын ұстау – мол сауапқа қол жеткізудің жолы. 

Ғалымдар Рамазан айының оразасын парыз намазға, ал нәпіл оразаны намаздың сүннетіне мысал еткен. Осыған сай имам Ибн Ражәб (рохматуллаһи ғаләйһи) былай деген: «Шаууәл және шағбан айларының оразалары парыз намазынан бұрын және кейін оқылатын бекітілген сүннет намаздары іспеттес. Сүннет арқылы парыздағы кемшіліктердің орны толықтырылады. Қияметте де парыздар нәпілдермен кемелдендіріледі. Расында да, әрбір пенденің парыз оразасында кемшілік болады, сондықтан ол қосымша нәпіл амал орындауы тиіс».

Толығырақ ...

Шаууәл айының оразасы

Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) айтады: «Рамазан оразасын ұстап, кейін шаууәл айында алты күн ауыз бекіткен адам жыл бойы ораза ұстаған болады». Муслим

Рамазан айынан соң шаууәл айы кіреді. Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) шаууәл айында алты күн ауыз бекітетін әдеті болған. Сондықтан шаууәл айының оразасы сүннетке жатады.

Шаууәл айындағы алты күн оразаның мәні: ол Рамазан оразасы кезінде орын алған кемшіліктерді жуып-шаяды.

Ғалымдар: «Бір ізгі амалдан соң келесі ізгі амалды істеу – алдыңғы амал қабыл болғанның белгісі»,-дегеніне сай Рамазаннан соң шаууәл айының алты күн оразасын ұстау парыз оразасы қабыл болғанның бір белгісі.

Имам Ибн Ражәб (рохматуллаһи ғаләйһи) айтады: «Пенде Рамазан айынан кейін шаууәл айының алты күн оразасын ұстауы – Рамазан оразасы қабыл болғанның нышаны. Өйткені Алла Тағала бір амалын қабыл еткен пендеге келесі игі амалды істеін нәсіп етеді». Осығай орай ғалымдар: «Ізгі амалдың сауабы келесі ізгі амалға септігін тигізеді»,-деген.

Толығырақ ...

Биыл мешіттерде Ораза айт намазы оқылмайды – ҚМДБ

Биыл карантинге байланысты мешіттерде Ораза айт намазы жамағатпен оқылмайды. Бұл туралы Қазақстан мұсылмандары діни басқармасы шариғат және пәтуа бөлімі меңгерушісінің орынбасары Хасан Аманқұлов мәлімдеді, деп хабарлайды Sputnik Қазақстан тілшісі.

Мүфтият қазақстандықтарға Ораза айт мерекесін үйде отбасымен бірге қарсы алуға шақырды.

Биыл Рамазан айы 24 сәуірде басталды. Қасиетті ай коронавирустың таралуын тоқтату мақсатында жарияланған төтенше жағдай мерзімімен тұспа-тұс келген еді.

Ораза айттың бірінші күні 24 мамырға түсіп тұр. Шариғат бойынша айт намазы күн найза бойы көтерілгеннен бастап күн тас төбеге көтерілгенге дейін оқылады.

Қазақстанда төтенше жағдай режимі 11 мамырда аяқталды. Ал 18 мамырдан мешіттер ашыла бастады. Бірақ олардың жұмыс уақыты шектелген: күндіз таңғы  07.00-ден кешкі 20.00-ге дейін ашық болады. Осыған байланысты биыл қасиетті Қадір түнін де қазақстандықтар үйде қарсы алған еді.

Коронавирустың таралуына байланысты әзірге жамағатпен оқылатын бес уақыт жұма намазы мен тарауық намазына тыйым салынып отыр.

Мешітте жеке құлшылық жасап, құран оқытып, неке қидыруға рұқсат етілген.

Жеке құлшылық кезінде 1,5 метр арақашықтық сақталуы тиіс. Құран оқитын бөлмеге он адамнан артық кіргізілмейді. Ал неке қидыратын бөлмеге тек төрт адамға ғана кіруге рұқсат.

Сонымен қатар, мешіт ішінде он бес минуттан артық болуға тыйым салынады.

Толығырақ ...

Мұсылмандар осындай еді!

Һижри 15-ші жылы (636 ж.) Ярмук өзенінің жанында мұсылмандар мен византиялықтардың арасында 6 күнге созылған шайқас орын алады.

Ярмук – Израил мен Иорданияның арасындағы өзін.

Түрлі тарихи деректе сол шайқасқа қатысқан әскердің саны түрліше көрсетілген. Визатия әскері 40 (150, 240) мың адам, мұсылмандар әскері 20 (40, 36)  мың адам. Қандай болғандада, византиялықтардың әскері мұсылман әскерінен сан жағынан басым болғаны анық.

Сол шайқаста византилықтар талқандалады. Осыдан ашынған византиялық император Ираклий әскери қолбасшыларын шақырып алып, былай дейді:

- Сендерге не болды? Олар сендер сияқты адам емес пе?

- Иә.

- Сендер сан жағынан көп болмадыңдар ма?

- Рас.

- Онда неге жеңілдіңдер?

Сол кезде қолбасшының бірі былай дейді:

- Менің басым шабылмайтынына кепілдік берсеңіз, мен оның себебін айтайын.

- Айт. Сен ол үшін жазаға тартылмайсың.

- Рас. Олар біз сияқты адам. Бірақ олар түні бойы намаз оқып, күндіз ораза ұстайды. Уәделерінде тұрады. Жақсылыққа шақырып, жамандықтан тыяды. Өзара қиянатқа бармайды. Ал біз болсақ, ішкеніміз шарап, істегеніміз ойнастық пен күнә, уәдемізде тұрмаймыз, бір-бірімізге зұлымдық етеміз, әділетсіздікті бұйырып, Құдай разы болатын нәрседен тыямыз, әрі бұзақылық істейміз.

Омар ибн Хаттаб (родиял-лаһу ғанһу) былай деген болатын: «Алла Тағала біздің мәртебемізді Ислам себепті көтерді. Осыдан соң мәртебені өзге нәрседен іздесек, Алла Тағала бізді қор етеді». («Әл-Бидая уан-ниһая», Имам Ибн Кәсир)

Иә, мұсылмандар осындай еді. Соның арқасында Ислам діні қазақ жеріне жетіп, қазақтар мұсылман болды. Исламның арқасында қаны мен тәні таза болған қазақтың табиғи пәктігі арта түсті. Ал енді бүгінгі жағдайымызға қарайықшы! Ішіп-жегеніміз адал ма? Тіршілігіміз дін талабына сай ма? Ұрлық, өтірік, зұлымдық пен қиянат әдетке айналмады ма? Мұсылман бола тұра, дінімізден шошып қалғамыз. Дінімізді оқып, үйренбестен, шариғат талабына мін тағамыз. Құранға, Пайғамбарымызға (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) тіл тигіземіз. Осыдан соң: «Қиналып кеттім. Тілеп жатырмын ғой, қане Алла береді дегенің»,-деп, Алла Тағала дұға еткенімізді міндетсінеміз. Алла Тағала беруге дайын, біз соны алуға лайық емеспіз. Соны ойлансақ еді!

Толығырақ ...

Береке көзі!

Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) айтады: «Сәресiнi iшiңiздер! Өйткенi сәресiде береке бар». Бухари

Араб тілінде сәресіні «сухур» деп айтады. Ал «сухур» деп таң атудан бұрын тамақтануды айтады. Ораза ұстайтын адамның сәресі ішуі мустахаб, яғни шариғат оң көрген амалға жатады. Бұл мәселеде ғалымдардың арасында ихтиләф, яғни келіспеушілік жоқ. Сонымен қатар, сәресіні таң атқанға таяу ішу де мустахабқа жатады.

Сәресі ішу берекелі іс. Мұның себептері мәселесіне келер болсақ, ол: қазақ «Ас – адамның арқауы» демекші, сәресі оразашыны қуаттандырып, күні бойы дәм татпай жүрудің машақатын жеңілдетеді. Тілек қабыл болатын тәһәжжүд намаздың уақытында тұрып дұға етуді нәсіп етеді. Сәресі ішкен адам Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) сүннәтін тірілткен болады. Сәресі құлшылыққа деген ықыласты пайда етеді.

Толығырақ ...

Генералдың күәлігі

Сибирскими дивизиями под Москвой командовал Иркутский генерал Белобородов.

Генерал Белобородов А.П., легендарный комдив сибирской 78-й затем 9-й гв. дивизии, вместе с Панфиловской 316-й (8-й гв.), оборонявший в 1941-м Москву

После войны он говорил: «Посмотрите на сельские обелиски с фамилиями павших жителей под Москвой и у нас в сибири.В подмосковных селах на обелиске пяток фамилий крупными буквами,а у нас,где не было войны,в три столбца,да мелкими,что б всех уместить.

Уверен, что только благодаря нашим сибирякам, да казахам и тюркам Поволжья, СССР смог отбросить немцев от Москвы! Дело в том, что хваленные славянские народы СССР на самом деле были небоеспообны, зачастую трусливы в бою, постоянно сдавались в плен. Что подверждает то, что именно на европейской части СССР немцы легко и играючи разгромили все войска СССР, состоявшие из русских, украинцев и белорусов. И все европейские части СССР, населенные славянами сдались врагу! Это исторический факт и от него не уйдешь!И только когда враг дошел до Поволжья, где жили татары, башкиры, также финно-угоры, именно там он столкнулся с героическим и упорным сопротивлением этих народов. И только сибирские народы, буряты, хакасы. тувинцы, якуты и т.д. вместе с казахами, сибирскими казахами, которые не относят себя к русским. Именно все они отразили немцев от Москвы».

Толығырақ ...