Қағбаның ішінде түсірілген аят. Жауабы...

Өз-өзіңді шыңда!

Келесі сұрақ! Құранда бір аят бар. Ол Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм Қағбаның ішінде болған сәтте түсірілген. Ол қай аят?

Жауабы: Қағбаның ішінде «Ниса» сүресінің 58-ші аяты түсірілген:

إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُواْ بِالْعَدْلِ

«Негізінен Алла Тағаласендерге аманатты өз орнына тапсыруларыңды және адамдардың арасына үкім етсеңдер әділдікпен үкім етулеріңді бұйырады».

Мұсылмандар Меккені иеленгеннен кейін Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм Қағбаға кіруін қалайды. Қағбаның кілті Осман ибн Талхада (родиял-лаһу ғанһу болатын әрі ол сол кезде дінді қабылдамаған еді.

Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм оған Әлиді (родиял-лаһу ғанһу жібереді. Сонда Осман ибн Талха (родиял-лаһу ғанһу Әлиге (родиял-лаһу ғанһу былай дейді: «Мен Мухаммадтың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм пайғамбарлығына сенбеймін. Қағбаның кілті менің бабаларыма берілген болса, оны Мухаммадқа (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм қалай беремін?»

Нәбидің (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм әмірін орындауын қалаған Әли (родиял-лаһу ғанһу Қағбаның кілтін Осман ибн Талхадан (родиял-лаһу ғанһу күштеп тартып алады да Пайғабарымызға (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм жеткізеді.

Қағбаның есігін ашып Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм сахабалармен (родиял-лаһу ғанһум бірге Қағбаның ішіне кіреді де, оның ішін пұттардан тазартып екі рәкәғат намаз оқиды. Дәл сол кезде аманатқа қатысты «Ниса» сүресінің 58-ші аяты түсіріледі.

Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм сол сәтте Әлиге (родиял-лаһу ғанһу Қағбаның кілтін Осман ибн Талхаға (родиял-лаһу ғанһу қайтарып беруін бұйырады.

Қағбаның кілті қайта алған осман ибн Талха (родиял-лаһу ғанһу таңданып: «Уа, Әли! Мына кілті менен тартып алған едің, енді қайтарып беріп жатсың. Неге?»,-дейді. Әли (родиял-лаһу ғанһу оған аманатқа қатысты аяттың түскенін айтады. Осман ибн Талха (родиял-лаһу ғанһу қайран болып: «Діндеріңде аманатқа соншалықты көп мән берілгені мені таңдандырады»,-дейді де Әлиден (родиял-лаһу ғанһу оны Нәбиге (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм ертіп баруын өтінеді. Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм алдына келгеннен кейін ол дінді қабылдайды.

Толығырақ ...

Құрандағы ең ұзын сөз. Жауабы...

Өз-өзіңді шыңда!

Құрандағы ең ұзын сөз қанша әріптен тұрады және ол қандай сүреде айтылған?

Жауабы: Құрандағы ең ұзын сөз «Хижр» сүресінің 22-ші аятындағы «فأسقيناكموه» сөзі. Мағынасы, Сержан бауырымыз айтқандай «сендерді сумен қамтамасыз еттік».

Алла Тағала «Хижр» сүресінің 22-ші аятында: «Пайдалы желдерді жіберіп аспаннан жаңбыр жаудырып, сендерді сонымен сусындаттық»,-деген.

Ал «فأسقيناكموه» сөзіне келер болсақ, бұл төрт сөзден тұратын сөз тіркесі:

1. فــ - кейін, содан соң.

2. أسقينا – сусындаттық, сумен қамтамасыз еттік.

3. كمو - сендерді.

1. ــه - онымен.

Жалпы «فأسقيناكموه» сөзі 10 рәпітен тұрады. Сонымен қатар «Һуд» сүресінде де 10 әріптен тұратын сөз бар. Ол «أنلزمكموها» сөзі.

Толығырақ ...

Құранда аталған апта күндері. Жауабы...

Өз-өзіңді шыңда!

Құранда аптаның қандай күндері аталған?

Жауабы: Құранда аптаның екі күні аталған:

1. Жұма – бір рет «Жұмға» сүресінің 9-шы аятында.

2. Сенбі – бес рет: «Бақара», 65 аят, «Ниса», 47 аят, «Ниса», 154 аят, «Ағраф», 163 аят, «Нәхл», 124 аят.

Толығырақ ...

Құранда аталған лақаб есім. Жауабы...

Өз-өзіңді шыңда!

Құранда аталған жалғыз лақаб есім бар. Ол кімнің лақаб есімі және қандай сүреде аталған?

Ол – Әбу Ләһабты. Өзінің есімі: Омар ибн Абдулмутталиб.

«Әбу Ләһаб» лақабы Құранның «Мәсад» сүресінде аталған.

«Лақаб» деген не? Лақаб – адамды сипаттайтын қосымша есім. Бұл үрдіс араб ортасында кеңінен тараған. Мәселен, Әбу Абудаллаһ – Абдуллаһтың әкесі. Бұл жағдайда адам сипаттамасы айтылып тұр. Ол – әкесі, кімнің – Абдуллаһтың.

Лақабқа мысал ретінде сахабалардың лақаб есімдерін келтірсе болады. Мәселен, Омар ибн Хаттаб – Фаруқ (ақиқат пен жалғанның арасын бөлүші), Әли ибн Әби Толиб – Әбу Тураб (топырақтың әкесі т.с.с.

Жалпы араб тілінде лақабтың бірнеше түрі бар. Бірақ мұнда бізге керегі Құрандағы бір пенденің лақабы. Ол – Әбу Ләһаб.

Әбу Ләһаб – Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм әкесі Абдуллаһтың туған бауыры.

Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм жақын туысы болғанына қарамастан Әбу Ләһаб діннің қас жауы болып, Пайғабарымызға (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм зұлымдық жасауда алдыңғы қатарда болды. Мәселен, Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм өзінің пайғамбар екенін жариялағанда өзге біреу емес, дәл сол Әбу Ләһаб: «Құрып кеткір!»,-деп қарғаған еді. Соның есесіне оның өзі Алла Тағаланың қарғысына ұшырады. Нәтижеде Әбу Ләһаб жұқпалы ауруға ұшырап, жаман өліммен өлді және өлгеннен кейін денесі бірнеше күн жерленбей шіріп-сасып жатып қалды. Амалдың жоғынан балалары бір ор қазып соған әкелерінің денесін ағашпен итермелеп түсірді де, кейін көіп тастады. Әбу Ләһабтың осы дүниедегі жазасы осындай болды, қабыр мен Ақыреттегісі тағы бар.

Толығырақ ...

Құранда аталған ақша түрі. Жауабы...

Өз-өзіңді шыңда!

Құранда бір ғана ақша түрі бар. Ол қандай ақша түрі және ол жайында қандай сүреде айтылған?

Жауабы: Құранда ақшаның нақты екі түрі аталған:

1. Динар. («Әли Имран», 75 аят)

2. Дирһам. («Юсуф», 20 аят)

Толығырақ ...