Қадір түні Жәбрәил ғ.с. келсін десең...

Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Қадір түні Жәбрәил (ғ.с.) періштелердің бір тобымен түсіп Хақ Тағаланы тұрып немесе отырған халде зікір еткен пенде үшін дұға етеді»,-деген.

Жәбрәилдің (ғ.с.) періштелермен түсуі жайында Құранда айтылған. Мұны растайтын хадистер де баршылық. «Ғалиятүл-Мауаъиз» кітабында Хазірет Абдул-Қадир Жиләнидің (рохматул-лаһи ғаләйһи) «Ғуния» кітабынан Ибн Аббас (родиял-лаһу ғанһу) риуаят еткен хадис келтірілген. Онда: «Жәбрәилдің (ғ.с.) әмірі бойынша періштелер жан-жаққа тарап, онда әрбір мүминнің үйіне, орманға кіреді. Тіпті періштелер бармаған судағы қайық қалмайды. Сөйтіп ондағы мүминдермен қол алысады. Періштелер тек ит, доңыз, сурет немесе жүнуб болған (яғни жыныстық қатынастан кейін бастан-аяқ шомылмаған) халде зинақор бар үйге кірмейді»,-делінген. Сән үшін сурет іліп, өз-өзін Алла Тағаланың рахметінен мақрұм етіп жатқан қаншама мұсылман бар. Суретті ілетін біреу. Алайда соның себебінен үйішінің барлығы үйге періште кіру нығметінен құр қалып жатады.

Толығырақ ...

Қадір түнін иманмен өткізген...

Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) айтады:

مَنْ قَامَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ

«Қадір түнін шын иман келтірген әрі сауаптан үміттенген халде өткізген пенденің бұрын істелген күнәлары кешіріледі».(Бухари)

Бұл хадисте Қадір түнін ықыласпен құлшылық етіп сауаптан үміттенген халде өткізген пенде жайында айтылған.

Хаттаби (родиял-лаһу ғанһу) айтады: «Үміттенген халде» сөзінің мәнісі: ықылассыз, қаламаған халде емес, бәлкім сауапты алу яқинімен (яқин – нақты сенім) және сергек жүрекпен өткізу»,-деген. Себебі құлшылық машақатына төтеп беру сауап үмітіне сай. Сонымен қатар пенде Хақ Тағалаға жақындаған сайын құлшылыққа деген ықыласы да күшейе береді.

Ғалымдардың пікірінше бұл хадисте кіші күнәнің кешірілуі жайында айтылған. Себебі Құранда үлкен күнәнің кешірілуіне қатысты: «Тек шын жүректен өкініп, тәубе еткен (яғни күнәдан қайтқан)»,-делінген. Осыған сүйене отырып ғалымдар бір ауыздан үлкен күнәлар тәубесіз кешірілмейтініне келісіп, күнәнің кешірілеуі жайында айтылған хадистің барлығын кіші күнәнің кешірілуімен байланыстырған.

Негізі мұсылман күнәні кіші және үлкен деп айырмауы тиіс. Себебі мұсылманға күнә істеу жараспайды. Күнә істегеннің өзінде, ол тәубеге келмейінше тыным таппайды. Әрі уақыты келгенде, мәселен Қадір түні, сауап алу үмітімен құлшылық етеді. Мұндай жағдайда ол істеген күнәлары үшін ұялып тәубеге келеді.

Тәубе – өткен күнәлары үшін ұялу әрі болашақта оны қайталамауға нақты ниет ету. Осы себептен біреу үлкен күнә істеген жағдайда Қадір түні немесе басқа бір дұғалар қабыл болатын мезгілде шын жүректен тәубеге келіп, Жаратушы Иеден кешірім тілеуі тиіс.

Толығырақ ...

Қадір түні кімді күтеміз?

Дінімізде қасиетті саналған күндер бар. Мысалы, екі айт күндері, жұманың күндізі мен түні.

Рамазан айының күндізі және түні қасиетті. Ал Рамазанның ішінде, әсіресе соңғы он күндігі ерекше қасиетке ие. Өйткені, бұл кештерде адам баласының бір жылдық тағдыры белгіленетін Қадір түні бар.

Құранда Қадір түні мың айдан абзал делінген. Ал мың ай сексен үш жыл төрт айға сәйкес келеді. Осы себептен Қадір түнін құлшылықпен өткізген пенде бақытты.

Сонымен қатар, Расулулла (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) бір сөзінде: «Алла Тағала Қадір түнін тек менің үмметіме нәсіп етті. Бұдан ілгері оны еш бір үмметке нәсіп етпеген еді»,-деген.

Қадір түніндеҚыдыр атаны күтеміз деудің ешқандай діни негізі жоқ. Бұл аңыз. Мұсылман Қадір түнін біреуді күтіп емес, бәлкім аятта бұйырылғандай сауап үмітімен ғибадат етіп өткізгені дұрыс Бұған қатысты Пайғамбарымыз Мухаммад (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Қадір түнін иман және ықыласпен ғибадат етіп өткізгеннің бұрынғы жасаған күнәлары кешіріледі»,-деген.

Қадір түні Алла Тағаланың разылығы үшін жасалған әрбір халал іс құлшылықа жатады. Мысалы, Ақырет үшін пайдалы ілім іздену, намаз, Құран оқу, зікір ету т.б.

Толығырақ ...

Оразашының иісі

Пайғамбарымыз с.ғ.с. айтады: «Алла Тағала үшін оразашының ауызының иісі мисктің иісінен артық». (Ахмад)

Күні бойы тамақ ішпеу себебінен ораза ұстаған адамның аузынан жағымсыз иіс шығады. Сол иіс Хақ Тағала үшін мисктің иісінен артық. Мухаддистердің (хадис ғалымдарының) бұл сөзге қатысты сегіз түрлі пікір бар. Соның ішінде үш түрлі пікір басымды тәрізді.

Бірінші пікір: Ақыретте Аллаһ Тағала сол жағымсыз иістің есесіне мисктен де абзал, хош иісін тіпті миі сезінетін әтір сыйлайды. Бұл пікір айқын. Әрі бұл мәселеде пікірталас жоқ.

Екінші пікір: Қиямет күні адамдар қабірден тұра бастағанда ораза ұстағандардың ауызынан хош иіс шығып тұрады. Бұл ораза ұстағанның белгісі болады.

Үшінші пікір әуелгі пікірден абзал. Ол: Аллаһ Тағала осы дүниеде-ақ ауыз бекіткен адамның аузынан шыққан иісті жақсы көруі.

Толығырақ ...

Пайғамбарымыздің с.ғ.с. иғтикәфі

Расулуллаһтың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) үнемі иғтикәфта болу әдеті болатын. Бір жылы Пайғамбарымыз с.ғ.с. Рамазанды толығымен иғтикәфта өткізсе, көз жұмған жылы иғтикәфта жиырма күн өткізген болатын.

Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) Рамазанның соңғы он күндігінде иғтикәфты жиі өткізгені себебінен ғалымдар Рамазандағы иғтикәфты «сүннету муәккәдә», яғни бекітілген сүннетқа жатқызған.

Толығырақ ...