Бүгін тапқан қазынам!

Перзентке: «Бұл айыпты іс! Біреу көрсе ұят болады!»,-дегеннен гөрі: «Былай істеме, күнә болады! Бұл іс Алла Тағаланың қаһарын келтіреді! Керісінше, былай істесең сауап болады!»,-деп үйреткен абзал. Осылай тәрбиеленген бала Алла Тағала пенденің барлық ісін қадағалайтынын жастайынан ұғынады.

-

Әрбір пенде дүниенің емес, игі ниеттің қамын жеуі тиіс. Себебі әрбір іс ниетке қарай ескеріліп, сауап ниетке қарай беріледі.

-

Біреуге сүйіспеншілігі жайында айтып, кейін көңілі өзгеде болған – жалғаншы. Ақырет жайында айтып, бірақ көңілі дүниеде болған – жалғаншы.

-

Жетпіс жыл бойы Қағба мен мақам Ибраһимнің арасында Алла Тағалаға құлшылық еткен, әрі залымды жақсы көрген пенде, Қияметте жәһаннамға сол залыммен бірге түседі. (Ибн Масғуд)

-

Әйелзат бар инабаттылық үшін жыртықты тігіп киетін, әрі әйелзат бар жалаңаштану үшін бүтінді жыртып киетін.

-

Мәжнүнді – әйелге, Қарунды – дүниеге, ал Перғауынды атақ пен мансапқа болған махаббаттары жалмады. Сахабалар Алла Тағалаға деген сүйіспеншілігі себепті дін жолында жан тапсырды. Өлмес пенде жоқ! Мәселе, өлім мәнді болуында!

Толығырақ ...

Кедейлердің мәртебесі!

Біз пендешілікпен кейде біреуге түрі, тұрмысына қарап баға беріп жатамыз. Осы бағамыз: «Бұл адамның тұрмыстың жағдайы мәз емес екен»,-деген тұжырыммен шектелсе мейлі еді-ау! Арамызда біреуді кедейлігі себебінен адам санатынан шығарып тастайтындар да баршылық!

Негізі, көп жағдайда пенденің бағасы, мына пәнидің ақиқатына сай, жалған болып жатады!

Ал ақиқатында кедейлер:

- пайғамбарлардың сүйіспеншілігіне бөленген жандар.

- жәннатқа ең алдымен кіретін солар.

- жәннаттың басым көпшілігі болатында солар.

Имам Бухари (рохматуллаһи ғаләйһи) Ибн Аббастан (родиял-лаһу ғанһу) риуаят еткен хадисте, Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Мен жәннаттың ішін көріп, ондағының басым көпшілігі кедей болғандар екенін көрдім»,-деген.

Бұл – барлығымыз кедей болайық деген сөз емес! Бұл жердегі мәселе – адамға тұрмыстық жағдайына қарап «жақсы-жаман» баға бермеу!

Толығырақ ...

Дүниедегі ең қымбат нығмет!

Алла Тағала «Ғофир» сүресінің 28-ші аятында былай деген: «Рас, Алла Тағала шектен шығушы, жалғаншыларды тура жолға салмайды».

Дүниеде бір нығмет бар. Оның құнын мал-дүниемен өлшеу мүмкін емес. Ол – Алла Тағаланың һидаяты. Яғни, тура жол табу.

Һидаят – дұрыстық, бағыттау.

Шариғатта «һидаят» деп «Алла Тағалаға иман келтіру, әрі соған сай амал ету» деп айтылады.

Хақ Тағала жәннатты һидаят нәсіп болғандар үшін жаратты.

Жәннат – пенде иман келтіріп, соған сай амал еткеннің сауабы.

Сауап – игі амалдың сыйы, өтемі.

Әрбір нәрсенің нәтижесі әрекетке байланысты. Демек, һидаятқа қол жеткіземін деген пенде соған сай әрекет етуі тиіс. Ал әрекет ниеттен бастау алады. Қазақтың: «Жақсы пейіл, жарым ырыс»,-деген сөзі осының бейнесі. Ырыстың екінші жартысы пенденің амалымен байланысты. Бұны «қалай еркі» деп айтады. Хақ Тағала осы «қалай еркін» пенденің үлесі еткен. Яғни, пенде қаласа, сауапты амал істейді, қаламаса, істемейді. Міне, осы жағдай Хақ Тағала әділдігінің бейнесі! Алла Тағалаға әділетсіздікке бармайды, әрі иманды пендесін мәңгі тозақы, ал кәпірді мәңгі жәннатты етпейді. Құранда бұл мәселеге қатысты: «Раббың пенделеріне зұлымдық етпейді»,-деген. («Фуссилат», 46 аят)

Демек, һидаятқа кол жеткізу – пенденің қолында. Сондықтан біреу мына пәниде адасып, Ақыретте соның зардабын шегіп жатса, өзінен, өз ниеті мен ісінен көрсін.

Ақиқат! Алла Тағала ниеті бұрыс, тура жолды іздемеген, сауапқа ұмтылмаған пендесіне һидаятын нәсіп етпейді.

Ислам – арзан, өтпей қалған заттар дүкені емес! Пасықтық, залымдық, күпірлік – һидаятқа түбегейлі теріс сипаттар. Сондықтан Алла Тағала осы сипаттарға ие пендесін тура жолға бастамайды. Яғни, дүниедегі ең қымбат сыйын нәсіп етпейді!

Толығырақ ...

Біз сондай болып кеттік...

Жайнамазы біреу ғана, бірақ сәждесі мың болған үммет едік. Бүгін жайнамазы мың, бірақ сәждесі бір болған үмметке айналдық.

Көп оқу себебінен Құран кітаптарын тоздырып жіберетін үммет едік. Бүгін Құранды үй әшекейіне айналдырған үммет болдық.

Сауапты істе жарысатын үммет едік. Бүгін күнә істеуде жарысатын үмметке айналдық.

Дүниені билесекте, керілмеген үммет едік. Бүгін болмашы нәрсеге қол жеткізсек өзгелерді танымайтын үммет болдық.

Әйелзат өзін көрсетпейтін, ұялғанын көрсететін үммет едік. Бүгін өзін көрсетіп, ұятты ұмытқан үмметке айналдық.

Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) әйелзаттың көңілін жақсы, жылы сөзбен көтеретін еді. Біз бүгін әйелге қол көтеретін үммет болдық.

Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) кейде үш күн қатарынан қарны ашып жүретін. Біз бүгін күніне бес рет тамақтанатын үммет болдық.

Түні бойы намаз оқу себебінен Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) аяқтары ісіп кететін. Біз бүгін ұйқыдан көзіміз ісіп кететін үммет болдық.

Толығырақ ...

Ислам әйелді қалай құтметтеді?

1. Алла Тағала әйелзатты «ана» ретінде құрметтеуді бұйырып: «Біз адам баласына ата-ананы құрметтеуді бұйырдық»,-деді. («Ахқаф», 15 аят)

2. Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Жәннат – аналардың табанының астында»,-деді.

3. Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) әйелдерге тек жақсылық істеуді бұйырды. (Бухари)

4. Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) қыз балаға қамқорлық еткен адаммен жәннатта бірге боламын деді. (Муслим)

5. Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) анасы дүниеден өткен адамға, анасының әпке-қарындасымен қатынасты үзбеуді бұйырды. (Бухари)

Толығырақ ...

Күнәнің мысалы!

Бірінші мысал: кейде денеде пайда болған ісіктің бір ғана емі болады. Оны жарып, сылып, немесе кесіп алып тастау керек. Бұдан басқа емі болмайды. Егер ісіктен дер кезінде құтылмаса, ол басқа ауруды пайда етуі мүмкін. Күнә да сол тәрізді. Кез келген әрекет ниеттен бастау алады. Ал ниеттің орны – жүрек. Сондықтан күнәнің бірден-бір емі – оны жүректен алып тастау керек!

Әрекет жүректен бастау алатыны жайында Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) имам Муслим (рохматуллаһи ғаләйһи) Әбу Һурайрадан (родиял-лаһу ғанһу) риуаят еткен хадисте айтқан.

Екінші мысал: күнә от шоғына ұқсайды. Саналы адам отқа жоламайды, әрі шоқты үстіне тигізбейді. Өйткені шоқ денесін күйдіріп, киімінде із қалдыратынын біледі. Тіпті, бір шоқтың себебінен от пайда болуы мүмкін. Күнә да шоқ тәрізді, пенденің жүрегіне дақ түсіреді, болмаса күнәһарлыққа тартып кетеді.

Үшінші мысал: күнә жұқпалы ауруға ұқсайды. Жұқпалы вирустың  аз-көбі болмайды. Адам ауырып калу үшін бір вирустың өзі жеткілікті. Мысал ретінде тымауды айтса болады. Күнә да сол тәрізді! Күнәнің үлкен, кішісі болмайды. Пенде кіші, не болмаса үлкен күнә істесін, қандай болғандада, күнә істеген болады. Бұл мәселеге қатысты ғалымдарымыз: «Күнәнің үлкен-кішілігіне қарама, оны кімге қарсы келіп істеп жатқаныңа қара»,-деген.

Төртінші мысал: күнә шаянға ұқсайды. Адам баласы шаянға, ол кішкентай, немесе үлкен шаян болсын, жоламайды. Себебі қандай болғандада, шаянның шаққаны қауіпті. Күнә да сол тәрізді! Күнәнің қандай түрі болмасын, пенде үшін қауіпті.

Алла Тағала күнәнің баршасынан пәк болуымызды нәсіп етсін! Әмин!

Толығырақ ...