Елордамыздағы семинар жалғасуда

ҚМДБ төрағасы, Бас мүфти Ержан қажы Малғажыұлының бастамасымен елімізде тұңғыш рет өткізіліп жатқан семинар өз жұмысын жалғастыруда. Бүгінге дейін семинар тыңдаушылары педагогика, психология, заманауи педагогикалық менеджмент тақырыбында жаңа форматтағы бірқатар лекциаларды тыңдап үлгерді. Сонымен қатар семинардың мәдени бағдарламасы да жүзеге асырылып жатыр.

«Өмірдің ақпараттық, техникалық, саяси, экономика салалары күнделікті дамып, өзгеріп жатыр. Осыған орай Елбасымыз Н.Назарбаев «Мәңгілік ел» бағдарламасы бағытында даму стратегиясын қоғамымыздың барлық саласына еңгізіп, дамытуды тапсырып отыр. Бүгінгі Қазақстан медреселерінің ұстаздарына арналған семинар – соның бір көрінісі. Бұл семинар медресе ұстаздарының біліктілігі мен тәжірибелерін ұштайды деген сенімдеміз»,-дейді семинар лекторы, педагогика ғылымдарының докторы, профессор, академик Ибраева Күлән Жаппарқызы. 

Шымкент медресе-колледжінің оқытушысы Караева Қызылгул өзінің семинардан алып жатқан әсерімен бөлісіп былай дейді: «Елордамыз Астанада өтіп жатқан мына екі апталық семинардан алып жатқан әсеріміз ерекше. Еліміздегі медресе ұстаздарына арналған мұндай форматтағы семинар алғашқы рет өтіп жатқанын ерекше айтқым келеді. Біз үшін маңызды нәрсе – медресе ұстаздары жаңа заманауи форматта дәріс беру әдістерін танып-білуі. Осының өзі бүгінгі ғылым мен техника дамыған заман талабына сай шара деп ойлаймын. Еліміздің медресе ұстаздары осындай семинардың болуын көптен күткен болатын. Мемлекетіміздің біз жиырма жыл бойы қызмет атқарып келе жатқан салаға осындай қолдай көрсетіп жатқанына көп алғысымызды айтамыз әрі болашақта медресе ұстаздарының біліктілігін арттыратын осындай іс-шаралар жалғасын табады деген үміттеміз».

Толығырақ ...

Зұлымдықтан тыйылу маусымы

Құдай қаласа, ертең Зүл-Қағда айы басталады.

Зүл-Қағда – һижри жылсанағының қасиетті айларының әуелгісі.

Қасиетті айларға зүл-қағда, зүл-хижжә, мухаррам және ражәб айлары жатады әрі осы төрт айдың ішінде зүл-хижжә жыл соңы болса, мухаррам – жыл басы болып есептеледі.

«Қағда» (قعدة) сөзбе-сөз «отыру» деген мағынаны білдіреді. Арабтар бұл айды былай атаудың  мәнісі: осы айда олар өзара соғысу мен жанжалды доғаратын. Ал мұның мәнісі: алда келе жатқан қажылық маусымына әзірлік ету. Оған қоса ол кезде бүгіндегідей ұшақ, поезд тәрізді көлік жоқ. Сапар апта, ай бойына созылатын. Сондықтан зүл-қағда айында соғысты тоқтатудың тағы бір мәнісі: алыстағы, көрші елдердегі адамдарға қажылықты орындау мүмкіндігін беру.

Арабтар жәһилият заманында зүл-қағда айын дәріптеудің деңгейі: зүл-қағда айында қантөгістің қандай түріне болмасын тиым салынатын. Сол себептен біреу зүл-қағда айында тіпті әкесін, бауырын өлтірген біреуді көрсе оған тиіспестен кек қайтаруды кейінге қалдыратын.

Ислам мәселесіне келер болсақ, Хақ Тағала қасиетті айларында зұлымдыққа тиым салып «Тәуба» сүресінің 36-шы аятында:

فَلاَ تَظْلِمُواْ فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ

«Қасиетті айларда өздеріңе зұлымдық етпеңдер»,-деген. 

Осы себептен қасиетті айларда, соның ішінде зүл-қағда айында қандай бір зұлымдық істеу өзге айларда зұлымдық істеуден әлде қайда аур күнә болып есептеледі. Сондықтан мұсылман пенде қасиетті айларда зұлымдық істеуден барынша сақтанады.

Толығырақ ...

Ақыреттегі шешім Хақ Тағаланың үлесінде!

Имам Ахмад (рохматул-лаһи ғаләйһи) айтады: «Бір сапарда болғанымда адамдарды тонауды кәсіп етіп жүрген бір адамды кездестірдім. Бір мешітке барғанымда сол қарақшының намаз оқып жатқанын байқап қалдым. Мен оған барып: «Сенің кәсібің Хақ Тағалаға ұнамайды. Соның себебінен Алла Тағала сенің ешбір амалыңды қабыл етпейді»,-дегенімде ол: «Уа, имам! Рас, Алла Тағала мен менің арамызда көптеген есік жабық. Бірақ соның бірі ашық болса болғаны»,-деп жауап берді.

Бір ай өтпестен мен қажылық парызын орындау үшін сапарға шықтым. Сонда тауаф барысында әлгі қарақшы Қағбаның жапқышына асылып тұрып: «Тәубе еттім! Мені жарылқай гөр! Осыдан соң саған қарсы күнә істемеймін»,-деп жатқанын көрдім.

Мен тәубесіне келіп жатқан ұры жайында ойланып өз-өзіме: «Бұл өзіне бір есікті ашық қалдырған екен, соның себебінен Алла Тағала оған барлық есігін ашыпты»,-дедім». 

Біз де күнделікті дәл осындай жағдаймен ұшырасып, біреулерге тым сын көзбен қарап жатамыз. Сондағысы – өзіміздің кемшілігіміз шаш-етектен. Біреулер тіпті: «Сен – тозақысың»,-деп біреудің ақыреттік пәтуасын шығарып жатады. Тура бір өзі жәннаттың төрінде отырғандай. Ал негізінде Ақыреттегі шешім Хақ Тағаланың үлесіндегі іс екенін ұмытпаған жөн!

Толығырақ ...

Осындай әйелден айналайын!

Күйеуі ашу үстінде әйелінің жағынан тартып жібергенде әйелі: «Мен саған шағымданамын»,-дейді. Сонда әлде де болса ашуы тарқамаған күйеуі: «Үйден шыға алсаң...»,-дейді.

- Сонда мені есік пен терезені жауып үйде ұстамақшысың ба? Жоқ, ол мен үшін кедергі бола алмайды.

- Сонда не істемек ойың бар?!

Сонда әйелі: «Оның жолын табамын»,-деп жуынатын бөлмеге бет алады.

Күйеуі: «Е-е-е, мынау терезеден қашамын десе керек»,-үйдің сыртынан жуынатын бөлменің жанында күтіп тұрады. Бірақ қанша күтсе де терезеден ешкім көрінбейді. Содан соң: «Бұған не болды?»,-деген оймен үйге кіреді.

Үйіне кірсе әйелі дәрет алып жуынатын бөлмеден шыққан беті екен. Жүзі мен қолынан дәреттің ізі көрініп тұр. Сол сәтте ол: «Енді не істер екен?»,-деген күйеуінің бетіне күлімдеп қарап: «Мен қазір Алла Тағалаға шағымданамын. Ол үшін ешбір есік кедергі бола алмайды»,-дейді де жайнамазды алып намазға жығылады.

Мұны көрген күйеуі үндеместен тұрған жерінде мелшиіп тұрып қалады.

Әйелі намазын ұзақ оқиды. Әсіресе намаздың сәждесінде ұзақ тұрады.

Әйел намаз оқып болғаннан соң істің мәнін түсінген күйеуі: «Сәждеде ерекше көп дұға еттің ғой деймін, а?»,-деді. Әйелі бетіне қарап тұрып байсалдықпен: «Сен қалай ойлайсың?»,-деді. 

Істегеніне өкіне бастаған күйеуі: «Негізі саған қол көтеру ойымда жоқ еді. Ашу үстінде байқамастан саған қол көтеріп қойдым»,-деді. Сонда әйелі: «Оны мен де түсіндім. Сол себепті сәждеде саған емес, бәлкім арамызға түскен лағнеті шайтанға шағымдандым. Ақыреттік жолдасым, балаларымның әкесіне жамандық тілесем мен кім болғаным?»,-дейді. Мұны естіген күйеуі көзіне жас алып, екі қолын сүйеді де: «Құдай ақы! Осыдан соң саған ешбір жамандық істемеймін»,-деп ант ішеді.

Толығырақ ...

Дос таңдай біл!

Суфйан Сауридің (родиял-лаһу ғанһу) Әли ибн Хасан Сәлмиге (родиял-лаһу ғанһу) былай деген екен: «Дүниеден алыстатып, Ақыретке жақындататын пендемен отыр әрі дүние әңгімесінен өзгені айтпайтындардан аулақ бол. Себебі олар сенің дінің мен жүрегіңді бұзады».

Неткен көрегендік!

Айналамызда қанша ма адам бар, достығы бар болғаны «сен –маған, мен –сағанмен» шектелетін. Басыңа күн туғанда соның бірін де жаныңнан табылмайды. Дәл осындай «достарға» қатысты «Фурқан» сүресінің 28-ші аятында:

يَا وَيْلَتَى لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا 

«Әттеген-ай! Мен пәленшені дос тұтпасам еді-ау!»,-делінген.

Толығырақ ...

Мұсылман бойжеткен, қамықпа!

Өзін мұсылмандар қатарына жатқызған, солай бола тұрып басында орамалы бар, ұзын етекті көйлек киген бойжеткенді көргенде «давлениесі» көтерілетін, өзі жартылай жалаңаш болғанынан қарамастан әуретін жапқан бойжеткендерге мүсіркеп қараған,  Құран оқытып, кейін қажетін Алла Тағаладан тілей отырып мұсылмандық шариғат талабына қарсы болған қоғамда шариғат талабына сай әуретін жапқан бойжеткендерге өмір сүру оңай шаруа емес. 

Осындай кезде есіме Перғауынның әйелі Асия түседі. Қазіргі таңда елімізде орамал жамылған бір емес, көптеген бойжеткен бар. Ал Асия кәпірлер қуымында жалғыз мұсылман әйел болды. Оның діннен бас тартуына жендет күйеуінің және айналадағы адамдардың кәпірлігі себеп болмады. Неге? Себебі, оның жүрегі иман нұрымен нұрланған еді. Осы жағдай Асияның дүниеде дінде табанды болуына, ал Қияметте жәннаты болуына себеп болды. Тіпті Хақ Тағала Асияны барша әйелзатқа өнеге етті. Осыдан артық мәртебе бар ма?

Толығырақ ...