Бір мезетте жеті тілегі қабыл болған пенде!

رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِن لِّسَانِي يَفْقَهُوا قَوْلِي وَاجْعَل لِّي وَزِيرًا مِنْ أَهْلِي هَارُونَ أَخِي اشْدُدْ بِهِ أَزْرِي وَأَشْرِكْهُ فِي أَمْرِي كَيْ نُسَبِّحَكَ كَثِيرًا وَنَذْكُرَكَ كَثِيرًا إِنَّكَ كُنتَ بِنَا بَصِيرًا

«Раббым! Көңлімді кеңейткейсің! Ісімді оңайластырғайсың! Тілімнің тұтықпасын шеше көр! Олар сөзімді түсінсін! Маған отбасымнан бір уәзір қыл! Туысым Һарұнды. Ол арқылы мені қолда! Оны істеріме ортақ қыл! Сені көп дәріптеуіміз үшін. Сені көп еске аламыз. Күдіксіз Сен бізді көресің». («Таһа», 25-35 аят)

Бұл кімнің дұғасы?

Бұл – Кәлимул-лаһ, яғни Хақ Тағаламен дәнекерсіз, тікелей сөйлескен Мұса пайғамбардың ғ.с. дұғасы.

Мұса ғ.с. бұл тілегін қай кезде айтты?

Алла Тағала оны жендет Перғауынға елшісі етіп жіберіп жатқан сәтте. Сол кезде Хақ Тағала Мұсаға ғ.с.:

اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى

-«Перғауынға бар! Өйткені ол шектен шықты»,-деген болатын. («Таһа», 24 аят) Сонда Мұса ғ.с. жоғарыдағы тілегін білдірді.

Оның тілегіне жауап беріп Хақ Тағала:

قَدْ أُوتِيتَ سُؤْلَكَ يَا مُوسَى

-«Уа, Мұса! Тілегенің берілді»,-деді. («Таһа», 36 аят)

Қарар болсақ, Мұса пайғамбар ғ.с. Жаратушы Иеден жеті нәрсені тіледі:

- Көңілімді кең болуын. (жүрегі пайғамбарлықтың жүгін көтере алуын)

- Ісі оңай болуын. (пайғамбарлық міндетін атқара білуін)

- Тілі тұтықпауын. (қобалжығанда Мұсаның ғ.с. тілі тұтығып қалатын)

- Адамдар сөзін ұғынуын. (пайғамбарлық міндетін атқару барысында)

- Бауыры Һарұн көмекшісі болуын. (өйткені пайғамбарлық – тым жауапты міндет)

- Һарун жәрдемшісі болуын. (пайғамбарлық міндетін атқару барысында)

- Һарунды пайғамбарлықта ортақ болуын. (нәтижеде екі ағайынды пайғамбар болды)

Құран – даналық көзі. Құран арқылы Алла Тағала мұсылмандарға жол нұсқап, қандай жағдайда не істеу керектігін үйретеді. Олай болса, неге бізге де Мұса пайғамбар ғ.с. тәрізді Хақ Тағалаға сүйеніп, қажетімізді тілемеске?!

Әрине, біреу айтуы мүмкін: «Мұсаның ғ.с. жеті тілегі бірде қабыл болса, ол – пайғамбар ғой»,-деп. Бірақ, Алла Тағала дәл сол Құранда: «Бір мезетте тек Мұсаның ғ.с. жеті тілегін қабыл етемін»,-демеді ғой!

Оған қоса Ғубада (родиял-лаһу ғанһу) айтады:

أَنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: مَا عَلَى الأَرْضِ مُسْلِمٌ يَدْعُو اللهَ بِدَعْوَةٍ إِلاَّ آتَاهُ اللهُ إِيَّاهَا أَوْ صَرَفَ عَنْهُ مِنَ السُّوءِ مِثْلَهَا مَا لَمْ يَدْعُ بِإِثْمٍ أَوْ قَطِيعَةٍ رَحِمٍ، فَقَالَ رَحُلٌ مِنَ الْقَوْمِ: إِذًا نُكْثِرُ، قَالَ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: اَللهُ أَكْثَرُ

«Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Жер бетiнде бiрер мұсылман күнәлi iс iстегенге немесе туысқаннан безуге дұға етпесе, Алла Тағала оның кез келген дұғасын қабыл етедi немесе сол дәрежеде одан жамандықтарды қайтарады»,-дегенде, жамағаттан бiр адам: «Ондай болса бiз Алла Тағаладан тiлеуiмiздi көбейтейiк»,-дедi. Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) оның бұл сөзiне: «Алла Тағаланың берерi сендердiң тiлегендерiңнен көп»,-деп жауап бердi».(Тирмизи)

Олай болса, Жаратушы Иеге мінәжат етуімізді көбейтейік! Өйткені жомарттығы шексіз Алла Тағала бір мезетте тілегенімізге: «Ей, күнәһар пендем! Тілегеніңді бердім!»,-деп жауап беруі ғажап емес!

Толығырақ ...

Мұсылман әйелдің ең үлкен дәулеті!

فَجَاءَتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِي عَلَى اسْتِحْيَاء

«Сонда екі бойжеткеннің бірі ұялған күйде...». («Қасас», 25 аят)

Бұл аятта Мұса пайғамбардың ғ.с. оқиғасы баян етіліп жатыр. Ол Мысырдан Мадйян еліне келіп, бір суаттың маңындағы талдың көлеңкесінде тынығып отырған кезде адамдар сауытқа малдарып айдап келіп жатады. Қараса, бір шетте екі бойжеткен малдарын үйіріп тұр. Сонда ол екі бойжеткен бөтен еркектермен араласуын қаламай тұрғанын байқаған Мұса ғ.с. олардың малын суарып береді.

Екі бойжеткен әкелеріне болған жағдайды айтып береді. Олардың әкелері Шуғайб ғ.с. пайғамбар еді. Мұсаның ғ.с. ісіне разы болған Шуғайб ғ.с. оны үйіне шақырады, ал Мұсаға ғ.с. әкесінің сәлемдемесін жеткізіп келген Шуғайбтың ғ.с. қызы болса «ұялған күйде» жүзін көйлегінің жеңімен жауып тұрады.

Бұл жердегі мәселе – Шуғайп пайғамбардың ғ.с. қызы инабаттылығында. Өйткені ұяттылық пен арлылық – әйелзаттың басты байлығы, құрметі мен абыройы.

Алайда... Алайда бүгінгі күні қанша ма адам бар әйелдің инабаттылығын артта қалушылық, қараңғылық деп білетін?! Қанша ма адам бар әйелзаттың әсемділігін бетке жағылған бояумен байланыстыратын?! Қанша ма адам бар еркектермен қоян-қолтық араласуды жетістік деп білген?! Тіпті «ашық-шашық, жалаңаш жүргенім күйеуге шығуыма септігін тигізеді» дегендер де аз емес! Бірақ олар мына ақиқатты түсінбейді – Шуғайб пайғамбардың ғ.с. қызы инабатты бола білді, соның құрметіне Хақ Тағала оған Мұсадай ғ.с. пайғамбар күйеуді нәсіп етті.

Мұса ғ.с. үшін инабатты, арлы әрі абыройлы бойжеткенді әйелдікке алудың құны қандай болды? Оны бәріміз білеміз. Білмейтіндер болса, айтайық – сол қызға үйлену үшін Мұса ғ.с. Шуғайбқа ғ.с. он жыл қызмет етуі тиіс еді. Яғни, қыздың мәһірі (қалың малы) – он жыл еңбек болды.

Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм):

الحياء لا يأتي إلا بالخير

«Ұяттылық тек жақсылық алып келеді»,-деген болатын. (Бухари) Осыған сай Алла Тағала Шуғайбтың ғ.с. қызына пайғамбармен тұрмыс құру бағын нәсіп етті.

Хақ Тағала барша бойжеткенге инабаттылық, ұяттылық пен арлылықты нәсіп етсін! Әмин!

Толығырақ ...

Қабірде азаптан аман боламын десең!

Әбу Һурайра (родиял-лаһу ғанһу) риуаят еткен хадисте Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) қабірде оқыған Құраны, берген садақасы және намаз оқу мақсатында мешітке басқан қадамы қорғаушысы болатыны жайында айтқан. Ойланып қарасаң, Құран оқу, садақа беру және мешітке бару парыз амал емес. Дегенмен, пенде үшін бұл амалдардың шарапаты мол. Егер парыз емес амалдың шапағаты осындай болса, парыз амал жайында не десе болады?! Ойланатындай-ақ нәрсе!

Толығырақ ...

Басшы қандай болуы тиіс?

Алла Тағала «Фурқан» сүресінің 74-ші аятында тақуа пенделерін бейнелеп, олардың былай деп тілейтіні жайында айтқан:

وَاجعَلنا لِلمُتَّقينَ إِمامـاً

«Бізді тақуалардың алды ет!»

Ғалымдар бұл аятты діни басшылықтың сипатына қатысты еткен. Яғни, дін ісінде басшы болған адам екі мақсатта қызмет етеді:

1. Адамдарға пайда тигізу;

2. Сауапқа қол жеткізу.

Келесі мәселе! Әдетте, біз «дін басшылығы» деп дінді қадағалайтын мемлекеттің құзырлы органдары не болмаса, мәселен, имамдарды деп түсінеміз. Бұл – дұрыс! Дегенмен, түп негізінде біз әрбіріміз дін басшысымыз. Біз «жанұя» деген мемлекеттің дін басшысымыз. Өйткені жанұя – мемлекет болса, жанұя мүшелері – сол мемлекет азаматтары. Біз діндар болсақ, балаларымыз да діндар болады. Біз дінсіз болсақ, балаларымыз діндар болуы екіталай. Осы айтылғанды Пайғамбарымыздың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Әрбірің – жауапкерсіңдер әрі қол астындағылар үшін жауап бересіңдер»,-деген сөзі растайды.

Демек, әрбір еркек отағасы, кішкентай мемлекеттің дін басшысы ретінде адамдарға, яғни жанұя мүшелеріне пайда тигізіп, сол арқылы сауапқа қол жеткізу мақсатында жан-тәнімен әрекет етуі тиіс. Тек осы жағдайда ол «тақуалардың алды» бола алады!

Хақ Тағала баршамызға тақуалардың алды болуымызды жазсын! Әмин!

Толығырақ ...

Тақуаның сыйы

Алла Тағала «Қамар» сүресінің 54-55-ші аятында былай деген:

إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُّقْتَدِرٍ

«Шәк жоқ, тақуалар пейіштердегі өзен жағасында. Ықпалды үкім иесінің құзырындағы қалаған орнында».

Тақуа – Хақ Тағаланың әміріне бойсұнған, оның тыйғанынан тыйылған адам. Тақуа күнәні үлкен-кіші деп айырмайды. Ол күнә атаулының бәрін Жаратушы Иеге қарсы келу деп есептейді.

Тақуаның сыйы – нығметке тола жәннат. Ол жәннатта көз көрмеген, құлақ естімеген, тіпті адам баласының қаперіне келмеген нәрселер бар. Жәннат жемістері – шырын, сулары – ағын, сарайлары – биік, хор қыздары – сұлу.

Жәннаты болған тақуа өзі қалаған орынға отырады. Жәннатта болудың өзі бір ғанибет болса, жәннатта Хақ Тағаланың құзырындағы бір орынды иелену – ғанибеттің ғанибеті. (Сағди тафсирінен)

Хақ Тағала баршамызға тақуалық пен жәннатын нәсіп еткей! Әмин!

Толығырақ ...

Үш нәрсе!

Пенденің уақытын зая кетіретін үш нәрсе бар:

1. Өткенге өкіну. Себебі қанша өкінсең де, өткен нәрсе қайта оралдмайды.

2. Өзін біреудің орнына қою. Өйткені қанша тырысқаныңмен, сен өзгедей бола алмайсың.

3. Барлық адамның разылығын табуға тырысу. Бұл – қияли нәрсе!

Толығырақ ...