Иман тозады

عن عبد الله بن عمرو رضي الله عنهما قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: إِنَّ الإِيمَانَ لَيَخْلُقُ فِي جَوْفِ أَحَدِكُمْ كَمَا يَخْلُقُ الثَّوْبُ الْخَلْقِ فَاسْأَلُوا اللهَ تَعَالَى أَنْ يُجَدِّدَ الإِيمَانَ فِي قُلُوبِكُمْ

Расулуллаһ (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) айтады: «Сендердің іштеріңдегі имандарың ескі киім тозғандай тозады. Сондықтан Алла Тағаладан жүректеріңдегі иманды жаңдандыруын тілеңдер».

Хадистi Абдулла ибн Ғамрдан (родиял-лаһу ъанһу) Имам Табарони риуаят еттi.[1]

Бұл хадисте иман тозығы жететін затпен бейнелі түрде салыстырылған. Расында да пенде иман сөзін айтумен және иман амалын істеумен жүрегін нұрландырады, кейін оны жағымсыз істерімен кірлетеді. Соң иман сөзін қайта айтумен иманын жандандырып, жүрегін тазартады. Демек, күнәлі істі – жүректің кеселі, ал иманды сөз бен істі сол дерттің емі реті қарастырса болады.



[1]‏مجمع الزوائد للحافظ الهيثمي، 1 - كتاب الإيمان، 11 - باب تجديد الإيمان، الحديث رقم 158

Толығырақ ...

Күнә істей берсе не болады?

Пенде күнә істей берсе жүрек күнә түнегімен қапталу қауіпі бар. Негізі күнәні тотпен салыстырса болады. Бұл мәселеге қатысты Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) былай деген:

إِنَّ الْعَبْدَ إِذَا أَخْطَأَ خَطِيئَةً نُكِتَتْ فِي قَلْبِهِ نُكْتَةٌ سَوْدَاءٌ فإِذَا هُوَ نَزَعَ وَاسْتَغْفَرَ وَتَابَ سُقِلَ قَلْبُهُ وَإِنْ عَادَ زِيدَ فِيهَا حَتَّى تَعْلُو قَلْبَهُ وَهُوَ الرَّانُ الَّذِّي ذَكَرَ اللهُ "كَلاَّ بَلْ رَانَ عَلَى قُلُوبِهِمْ مَا كَانُوا يَكْسِبُونَ"

«Пенде бір күнә істесе, оның жүрегіне бір қара нүкте басылады. Егер ол күнәдан сақтанып, күнәсі үшін кешірім сұрап, тәубесіне келсе, жүрек нүктеден тазартылады. Пенде қайта күнә істесе, басқа қара нүкте басылады. Сөйтіп, жүректі қара нүкте баспайынша, осылай жалғаса береді. Жаратушы Ие: «Жоқ! Бәлкім олардың жүректерін істеген қылықтарының тоты басты»-деп[1] айтқан тоты осы».

Хадистi Әбу Һурайрадан (родиял-лаһу ъанһу) Имам Тирмизи риуаят еттi.



[1] «Мутоффифин» сүресі, 14 аят.

Толығырақ ...

Иманды жаңарту мәселесі

عن أبي هريرة رضي الله عنه قال: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: جَدِّدُوا إِيمَانَكُمْ، قِيلَ: يَارَسُولَ اللهِ وَكَيْفَ نُجَدِّدُ إِيمَانَنَا؟ قَالَ: أَكْثِرُوا مِنْ قَوْلِ لآ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ

Әбу Һурайра (родиял-лаһу ъанһу) айтады: «Расулуллаһ (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм): «Имандарыңды жаңартып тұрыңдар»,-дегенде сахабалар (родиял-лаһу ъанһум): «Уа, Расулуллаһ! Иманымызды қалай жаңартамыз?»,-деді.

- «Лә иләһә илләл-лаһ» сөзін көп айтыңдар».

Хадистi Әбу Һурайрадан (родиял-лаһу ъанһу) Имам Ахмад және Имам Табарони риуаят еттi.[1]

Мүмин пенде «лә иләһә илләл-лаһ» кәлимасын жиі айтқаны дұрыс. Себебі кәлиманы үнемі айтып жүруді әдет ету жүректі иман нұрымен нұрландырып, пенденің тұла бойын тақуалықпен нәрлендіреді. Мұны бір сөзбен «иманды жандандыру» десе де болады.

Бұл хадисте иманды жандандырудың ең қолайлы жолы баян етілген. Дегенмен, шариғатта иманды жандандырудың өзге де жолдары қарастырылған. Ол – дін талаптарын орындау. Мысалы, Хақ Тағаланың ұлықтылығы, пайғамбарлықтың ақиқаттылығы, өлім, жәннат пен тозақ жайында ойлау, намаз оқу, ораза ұстау т.с.с. Осы амалдың бәрі иманды қуаттап жандандырады.



[1]‏مجمع الزوائد للحافظ الهيثمي، 1 - كتاب الإيمان، 11 - باب تجديد الإيمان، الحديث رقم 159

Толығырақ ...

Ықыласпен айтылған кәлиманың шарапаты

عن أبي موسى رضي الله عنه قال: أتيت النبي صلى الله عليه وسلم ومعي نفر من قومي فقال: أَبْشِرُوا وَبَشِّرُوا مَنْ وَرَاءَكُمْ أَنَّهُ مَنْ شَهِدَ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ صَادِقاً بِهَا دَخَلَ الْجَنَّةَ

Әбу Муса (родиял-лаһу ғанһу) айтады: «Мен бір топ адаммен Нәбиге (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) барғанымда ол былай деді: «Өздерің қуанып, өзгелерді де сүйіншілеңдер! Хақ Тағаладан басқа тәңір жоқ екеніне шын жүректен куәлік еткен адам жәннатқа кіреді».

Хадистi Әбу Мусадан (родиял-лаһу ъанһу) Имам Ахмад және Имам Табарони риуаят еттi.[1]

Жүрегі тілмен айтқанын растаған пенде Алла Тағаланың жалғыздығына шын жүректен куәлік еткен болады әрі осы сенімде жантәсілім болған адам, тіпті бір күнәсі себебінен тозаққа түссе де, күнәсінің жазасын өтеп болғаннан соң, түбінде жәннатқа кіргізіледі. Алла Тағала кәлиманы шын жүректен айтқан күнәһар пендесінің күнәсін қаласа кешіреді, қаласа тиісті жазасын береді.



[1]‏مجمع الزوائد للحافظ الهيثمي، 1 - كتاب الإيمان، 1 - باب فيمن شهد أن لا إله إلا الله، الحديث رقم 7

Толығырақ ...

Кәлиманың дәрежесі

عن أَبي هريرة رضي الله عنهُ أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: يا أبا هريرة، وأعطاني نعليه فقال: اذْهَبْ بِنَعْلَيّ هاتَيْنِ فَمَنْ لقيتَ مِنْ وَرَاءِ هَذا الحائِط يَشْهَدُ أَنْ لا إلهِ إلّا اللهُ مُسْتَيْقناً بِهَا قَلبُهُ فَبَشِّرْهُ بالجنَّةِ

Әбу Һурайра (родиял-лаһу ғанһу) айтады: «Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Уа, Әбу Һурайра!»,-деп маған екі аяқ-киімін берді де былай деп бұйырды: «Мына екі аяқ-киімді ал да, мына дуалдың арғы жағында саған кездескен және шын жүректен нық сеніммен Алла Тағаладан басқа тәңір жоқ екеніне куәлік еткеннің бәрін жәннатпен сүйіншіле».

Хадистi Әбу Һурайрадан (родиял-лаһу ъанһу) Имам Муслим риуаят еттi.[1]

Түсініктеме: хадистерде кәлиманы айтқан пенде тозақтан аман болатыны жайында айтылған. Тек кәлиманы айтудың шарттары орындалса болғаны. Сол шарттардың бастапқысы – кәлиманы шын жүректен нық сеніммен айту.

Кәлиманың шарттары кілттің тістері тәрізді. Тістері тура келген кілт құлыпты ашқандай шарт-талаптарына сай айтылған кәлима да жәннаттың есігін ашады.

Кәлиманың талап-шарттарына сай айтылғанын қалай байқаса болады? Бірінші мәселеде талап-шарттарына сай айтылған кәлима пенденің бойында тақуалықты пайда етеді, ал бұл өз кезегінде пендені парыз амалдарды орындап, арамнан тыйылуына алып келеді. Сонан соң пенде мустахаб амалдарына қызығушылық білдіріп, күмәнді нәрселерден сақтана бастайды. Осылайша ықыласпен айтылған кәлима пенденің дәрежесін өсіріп Хақ Тағаланың рахметі мен жарылқауына жақындата түседі де, соңында жәннаты етеді.



[1]‏صحيح مسلم، 1 - كتاب الإيمان، 10 - باب الدليل على أن من مات على التوحيد دخل الجنة قطعا، الحديث رقم 52

Толығырақ ...

Кәлиманың артықшылығы

Ибн Ражәб Әл-Ханбалидің тафсирінде кәлиманың отызға жуық артықшылығы жайында айтылған. Солардың кейбіріне тоқтала кетсек.

«Лә иләһа илләл-лаһ» кәлимасы:

1. Омар және өзге де сахабалар (родиял-лаһу ғанһум) айтқанындай кәлима – тақуалық сөзі;

2. Ықылас сөзі;

3. Ақиқат куәлігі;

4. Ақиқат үндеуі;

5. Жәннаттың кілті әрі жемісі;

6. Жәннатқа кірудің кепілі;

7. Тозақтан қалқан;

8. Иманның басты қуаты;

9. Пайғамбарлардың айтқан ең абзал сөзі;

10. Зікірдің абзалы;

11. Қабір азабы мен Қиямет үрейінен қорған;

12. Қабірден тұрған мүминдердің айтатын ең әуелгі сөзі;

13. Ширктен, яғни Алла Тағалаға серік қосудан сақтану;

14. Осы кәлиманың себебінен барша жаратылыс жаратылған;

15. Барша пайғамбар осы ақиқатты жеткізу мақсатында жіберіліп, барша иләһи Кітап осы ақиқатты баян ету мақсатында түсірілген;

16. «Лә иләһа илләл-лаһ» кәлимасын айту – нығметтің ұлығы;

17. Жәннат пен тозақтың әзірленуіне осы бір ғана сөз себеп;

18. Бұл кәлима мүминнің жаны, ары мен дүниесінің қорғаны;

19. Кәлима Хақ Тағаланың кешірімін нәсіп етеді;

20. Күнә мен қатені жуып-шаяды;

21. Кәлиманы айту – сауапты амалдың абзалы;

22. Кәлима Жаратушы Ие мен пенденің арасындағы пердені жояды;

23. Кәлима дұғаның қабыл болуына септігін тигізеді;

24. Кәлима Хақ Тағаланың растауын нәсіп етеді;

25. Күнәсі себебінен тозаққа түскен пенденің тозақтан шығуына септігін тигізеді;

Толығырақ ...