Нәби (с.ғ.с.) үмметіне шапағат етуі

عَنْ عَمْرِو ابْنِ أَنَسٍ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ إِنِّي لأَوَّلُ النَّاسِ تَنْشُقُ الأَرْضَ عَنْ جَمْجَمَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ

وَلاَ فَخْرَ وَأُعْطَى لِوَاءَ الْحَمْدِ وَلاَ فَخْرَ وَأَنَا سَيِّدُ النَّاسِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلاَ فَخْرَ وَأَنَا أَوَّلُ مَنْ يَدْخُلُ الْجَنَّةَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلاَ فَخْرَ وَإِنِّي آتِي بَابَ الْجَنَّةِ فَآخِذُ بِحَلَقَتِهَا فَيَقُولُونَ مَنْ هَذَا؟ فَيَقُولُ أَنَا مُحَمَّدٌ فَيَفْتَحُونَ لِي فَأَدْخُلُ فَإِذَا الْجَبَّارُ عَزَّ وَجَلَّ مُسْتَقْبِلِي فَأَسْجُدُ لَهُ فَيَقُولُ ارْفَعْ رَأْسَكَ يَامُحَمَّدُ وَتَكَلَّمْ يُسْمَع مِنْكَ وَقُلْ يُقْبَل مِنْكَ وَاشْفَعْ تُشْفَع فَأَرْفَعُ رَأْسِي فَأَقُولُ أُمَّتِي أُمَّتِي يَارَبِّ فَيَقُولُ اذْهَبْ إِلَى أُمَّتِكَ فَمَنْ وَجَدْتَ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِنْ شَعِيرٍ مِنَ الإِيمَانِ فَأَدْخِلْهُمُ الْجَنَّةَ فَأَقْبِلُ فَمَنْ وَجَدْتُ فِي قَلْبِهِ ذَلِكَ فَأَدْخِلُهُ الْجَنَّةَ فَإِذَا الْجَبَّارُ عَزَّ وَجَلَّ مُسْتَقْبِلِي فَأَسْجُدُ لَهُ فَيَقُولُ ارْفَعْ رَأْسَكَ يَامُحَمَّدُ وَتَكَلَّمْ يُسْمَع مِنْكَ وَقُلْ يُقْبَل مِنْكَ وَاشْفَعْ تُشْفَع فَأَرْفَعُ رَأْسِي فَأَقُولُ أُمَّتِي أُمَّتِي أَيْ رَبِّ فَيَقُولُ اذْهَبْ إِلَى أُمَّتِكَ فَمَنْ وُجِدَ فِي قَلْبِهِ نِصْفُ حَبَّةٍ مِنْ شَعِيرٍ مِنَ الإِيمَانِ فَأَدْخِلْهُمُ الْجَنَّةَ فَأَذْهَبُ فَمَنْ وَجَدْتُ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالَ ذَلِكَ أُدْخِلُهُمُ الْجَنَّة فَإِذَا الْجَبَّارُ عَزَّ وَجَلَّ مُسْتَقْبِلِي فَأَسْجُدُ لَهُ فَيَقُولُ ارْفَعْ رَأْسَكَ يَامُحَمَّدُ وَتَكَلَّمْ يُسْمَعُ مِنْكَ وَقُلْ يُقْبَل مِنْكَ وَاشْفَعْ تُشْفَع فَأَرْفَعُ رَأْسِي فَأَقُولُ أُمَّتِي أُمَّتِي فَيَقُولُ اذْهَبْ إِلَى أُمَّتِكَ فَمَنْ وَجَدْتَ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ مِنَ الإِيمَانِ فَأَدْخِلْهُ الْجَنَّةَ فَأَذْهَبُ فَمَنْ وَجَدْتُ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالَ ذَلِكَ أَدْخَلْتُهُمُ الْجَنَّة وَفَرَغَ اللهُ مِنْ حِسَابِ النَّاسِ وَأَدْخَلَ مَنْ بَقِيَ مِنْ أُمَّتِي النَّارَ مَعَ أَهْلِ النَّارِ فَيَقُولُ أَهْلُ النَّارِ مَا أَغْنَى عَنْكُمْ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَعْبُدُونَ اللهَ عَزَّ وَجَلَّ لاَ تُشْرِكُونَ بِهِ شَيْئًا فَيَقُولُ الْجَبَّارُ عَزَّ وَجَلَّ فَبِعِزَّتِي لأَعْتِقَنَّهُمْ مِنَ النَّارِ فَيُرْسِلُ إِلَيْهِمْ فَيُخْرَجُونَ وَقَدِ امْتَحَشُوا فَيُدْخَلُونَ فِي نَهْرِ الْحَيَاةِ فَيَنْبُتُونَ فِيهِ كَمَا تَنْبُتُ الْحَبَّةُ فِي غَثَاءِ السَّيْلِ وَيُكْتَبُ بَيْنَ أَعْيُنِهِمْ هَؤُلاَءِ عُتَقَاءُ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ فَيُذْهَبُ بِهِمْ فَيُدْخَلُونَ الْجَنَّةَ فَيَقُولُ لَهُمْ أَهْلُ الْجَنَّةِ هَؤُلاَءِ الْجَهَنَّمِيُونَ فَيَقُولُ الْجَبَّارُ بَلْ هَؤُلاَءِ عُتَقَاءُ الْجَبَّار عَزَّ وَجَلَّ.

«Расулуллаһ (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) айтады: «Қиямет күні жерден адамдардың ішінде ең алдымен мен шығамын.[1] Бұл мақтаныш үшін айтылған сөз емес.[2] Маған Хақ Тағаланы дәріптеудің туы беріледі.[3] Бұл мақтан сөз емес.[4] Мен жәннатың есігіне барып оның шығыршығын ұстағанымда періштелер: «Бұл кім?»-деп сұрайды. Мен: «Мухаммад (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм)»-деп жауап бергеннен кейін олар маған жәннат есігін ашады. Жәннатқа кіргенімде мені Әл-Жәббар[5] қарсы алады. Мен сәжде еткенімде Ол: «Уа Мухаммад (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм)! Басыңды көтеріп бұйымтайыңды айт. Сөзің жерде қалмайды. Талабыңды айт та, шапағат ет. Талабың да, шапағатың да қабыл етіледі»-дейді. Сонда мен басымды сәждеден көтеріп: «Уа Раббым! Үмметім! Үмметім!»-деймін.

- Үмметіңе бар да, жүрегінде арпа дәнінің көлеміндей[6] иманы болғанын жәннатқа кіргіз.

Сонда мен барып жүрегінде арпа дәніндей иманы бар үмметті жәннатқа кіргіземін. Кейін жәннатқа кіргенімде мені қайта Әл-Жәббар қарсы алады. Мен басымды сәждеге қойғанымда Ол: «Уа Мухаммад (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм)! Басыңды көтеріп, қалауыңды айт. Сөзің жерде қалмайды. Талабыңды айт та, шапағат ет. Талабың мен шапағатың қабыл етіледі»-дейді. Сонда мен басымды сәждеден көтеріп: «Уа Раббым! Үмметім! Үмметім!»-деймін.

- Үмметіңе барып жүрегінде арпа дәнінің жартысындай иманы болғанды жәннатқа кіргіз.

Сонда мен барып жүрегінде арпа дәнінің жартысындай иманы бар үмметтімді жәннатқа кіргіземін. Жәннатқа кіргенімде мені Әл-Жәббар қарсы алады. Мен сәждеге барғанымда Ол: «Уа Мухаммад (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм)! Басыңды көтеріп, қалауыңды айт. Сөзің жерде қалмайды. Талабыңды айт та, шапағат ет. Талабың және шапағатың қабыл етіледі»-дейді. Сонда мен басымды сәждеден көтеріп: «Үмметім! Үмметім!»-деймін.

- Бар да, жүрегінде дәннің көлемінен де аз иманы болғанды жәннатқа кіргіз.

Мен барып жүрегінде осы айтылған мөлшерде иманы болғанды жәннатқа кіргіземін. Хақ Тағала пенделерінен есеп алып болғаннан кейін қалған үмметімді тозаққа лайық болғандармен бірге тозаққа кіргізеді. Сонда тозақылар: «Жалғыз Аллаһ Тағалаға құлшылық етіп, Оған серік қоспағандарың сендерге пайда бермеді»-дегенде, Жаратушы Ие: «Құдіретіммен ант етем! Мен оларды тозақтан міндетті түрде азат етемін»-деп, тозақтан шығаруын бұйырады.[7] Олар жаһаннам отына күйген халде шығарылып өмір өзеніне[8] салынады. Сол сәтте олар ағын судың жағасында өнген дән тәрізді шыға бастайды. Әрі олардың маңдайына: «Бұл Аллаһ Тағаланың азат еткен пенделері»-деп жазылады. Кейін олар жәннатқа кіргізіледі. Жәннаттағылар: «Бұлар – жаһаннамдықтар»-дегенде, Хақ Тағала: «Жоқ. Бұл Әл-Жәббардың тозақтан азат еткен пенделері»-дейді».

Хадисті Ъамр ибн Әнастан (родиял-лаһу ъанһу) Имам Ахмад риуаят етті.[9]



[1] Қиямет күні Хақ Тағала ең алдымен Пайғамбарымызды (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) тірілтеді. Бұл Жаратушы Иенің Пайғамбарымызға (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) деген ерекше құрметінің белгісі. («Файдүл-Қадир, Шархүл-Жәмиъис-Сағир»)

[2] яғни, мен мұны желөкпелікпен емес, бәлкім, шүкіршілік етіп айтып жатырмын. («Файдүл-Қадир, Шархүл-Жәмиъис-Сағир»)

[3] Қиямет күні игілік немесе жамандық істегендердің орындары тумен белгіленеді. Сол тулардың ең жоғары дәрежедегісі – Хақ Тағаланы мақтау туы болады. Әрі ол ту жаратылғандардың ұлысы Пайғамбарымызға (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) беріледі. («Файдүл-Қадир, Шархүл-Жәмиъис-Сағир»)

[4] бәлкім, шүкіршілік сөзі.

[5] Әл-Жәббар – Хақ тағаланың «Құдіретті» сипаты.

[6] яғни, аз да болса. («Фатхүл-Бари» шарху «Сахихил-Бухари»)

[7] Бұл Нәбидің (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) : «Шын жүректен: «Лә иләһә илләл-лаһ»,-яғни Аллаһ Тағаладан өзге тәңір жоқ екеніне куәлік еткен пенде міндетті түрде жаннатқа кіреді»,-деген сөзіне сай.

[8] Қиямет жайында баяндайтын басқа бір хадисте Расулуллаһ (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм) : «Кейін Хақ Тағала аспаннан су жаудырады. Сонда адамдар өнген көк тәрізді пайда бола бастайды»,-деген. («Сахихүл-Бухари», «Сахиху Муслим»)

[9] «Файдүл-Қадир, Шархүл-Жәмиъис-Сағир», «Муснадүл-Имами Ахмад» және «Канзүл-Ъүммәл».

Толығырақ ...

Пайғамбарымыздың (с.ғ.с.) шапағаты қабыл болуы

عَنْ أَنَسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ح وَقَالَ لِي خَلِيفَةُ حَدَّثَنَا يَزِيد بْنُ زُرَيْعٍ حَدَّثَنَا سَعِيدٌ عَنْ قَتَادَةَ عَنْ أَنَسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ يَجْتَمِعُ الْمُؤْمِنُونَ يَوْمَ الْقِيَامَة فَيَقُولُونَ لَو اسْتَشْفَعْنَا إِلَى رَبِّنَا

Толығырақ ...

Аллаһ Тағала ата-анасына жақсылық iстегеннiң ғұмырын ұзақ етедi

حَدَّثَنَا أَصْبَغُ بْنُ الْفَرَجِ قَالَ: أَخْبَرَنِي ابْنُ وَهْب عَنْ يَحْيَى بْنِ أَيُّوب عَنْ زَبَّانِ بْنِ فَائِدٍ عَنْ سَهْلِ بْنِ مُعَاذ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: قَالَ النَّبِيُّ، صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، من بر وَالِدَيْهِ طُوبَى لَهُ زَادَ اللهُ عَزَّ وَجَلَّ فِي عُمْرِهِ.

Толығырақ ...

Біз кімбіз?

Біз көп жағдайда «Ақыл не? Нәпсі не?» деген сұраққа жауап іздеп жатамыз.

Бір қызығы, заманауи ғылым, өзінің жетістіктеріне қарамастан, осы сұрақтарға жауап бере алмайды. Ондай болса ақыл мен нәпсі жайында бір ойланып көрсек! Мысал ретінде мына жағдайды келтіруді жөн көріп отырмыз: қыстың суық түнінде сіз жылы төсекте жатырсыз. Ұйқы тәтті. Денеңіз жылы төсегіне шомып жатыр. Кенеттен сағаттың қоңырауы соға бастады. Намаз уақыты болды. Сол сәтте сіздің бойыңыздағы екі болмыс күресе бастайды. Оның бірі: «Тұр да, намазыңды оқы»-десе, екіншісі: «Асықпа. Жата тұр. Әлі уақыт бар»-дейді. Бірінші болмыс: «Қазір тұрып кетпесең қайта ұйықтап кетесің. Намазыңды өткізіп аласың. Намаз ұйқыдан абзал емес пе?»-десе, екінші болмыс: «Жә, қойсаңшы! Тәтті ұйқыңды қиясың ба? Оған қоса уақыт та баршылық. Жата тұр»-дейді.

Толығырақ ...

Мухаммад (с.ғ.с.) үмметінің дәрежесі

 

حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ إِسْمَاعِيلَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْن زِيَادٍ حَدَّثَنَا الأَعْمَشُ عَنْ أَبِي صَالِحٍ عَنْ أَبِي سَعِيد قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ

Толығырақ ...