Иманды жаңарту мәселесі

عن أبي هريرة رضي الله عنه قال: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: جَدِّدُوا إِيمَانَكُمْ، قِيلَ: يَارَسُولَ اللهِ وَكَيْفَ نُجَدِّدُ إِيمَانَنَا؟ قَالَ: أَكْثِرُوا مِنْ قَوْلِ لآ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ

Әбу Һурайра (родиял-лаһу ъанһу) айтады: «Расулуллаһ (солләл-лаһу ъаләйһи уә салләм): «Имандарыңды жаңартып тұрыңдар»,-дегенде сахабалар (родиял-лаһу ъанһум): «Уа, Расулуллаһ! Иманымызды қалай жаңартамыз?»,-деді.

- «Лә иләһә илләл-лаһ» сөзін көп айтыңдар».

Хадистi Әбу Һурайрадан (родиял-лаһу ъанһу) Имам Ахмад және Имам Табарони риуаят еттi.[1]

Мүмин пенде «лә иләһә илләл-лаһ» кәлимасын жиі айтқаны дұрыс. Себебі кәлиманы үнемі айтып жүруді әдет ету жүректі иман нұрымен нұрландырып, пенденің тұла бойын тақуалықпен нәрлендіреді. Мұны бір сөзбен «иманды жандандыру» десе де болады.

Бұл хадисте иманды жандандырудың ең қолайлы жолы баян етілген. Дегенмен, шариғатта иманды жандандырудың өзге де жолдары қарастырылған. Ол – дін талаптарын орындау. Мысалы, Хақ Тағаланың ұлықтылығы, пайғамбарлықтың ақиқаттылығы, өлім, жәннат пен тозақ жайында ойлау, намаз оқу, ораза ұстау т.с.с. Осы амалдың бәрі иманды қуаттап жандандырады.



[1]‏مجمع الزوائد للحافظ الهيثمي، 1 - كتاب الإيمان، 11 - باب تجديد الإيمان، الحديث رقم 159

Толығырақ ...

Ықыласпен айтылған кәлиманың шарапаты

عن أبي موسى رضي الله عنه قال: أتيت النبي صلى الله عليه وسلم ومعي نفر من قومي فقال: أَبْشِرُوا وَبَشِّرُوا مَنْ وَرَاءَكُمْ أَنَّهُ مَنْ شَهِدَ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ صَادِقاً بِهَا دَخَلَ الْجَنَّةَ

Әбу Муса (родиял-лаһу ғанһу) айтады: «Мен бір топ адаммен Нәбиге (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) барғанымда ол былай деді: «Өздерің қуанып, өзгелерді де сүйіншілеңдер! Хақ Тағаладан басқа тәңір жоқ екеніне шын жүректен куәлік еткен адам жәннатқа кіреді».

Хадистi Әбу Мусадан (родиял-лаһу ъанһу) Имам Ахмад және Имам Табарони риуаят еттi.[1]

Жүрегі тілмен айтқанын растаған пенде Алла Тағаланың жалғыздығына шын жүректен куәлік еткен болады әрі осы сенімде жантәсілім болған адам, тіпті бір күнәсі себебінен тозаққа түссе де, күнәсінің жазасын өтеп болғаннан соң, түбінде жәннатқа кіргізіледі. Алла Тағала кәлиманы шын жүректен айтқан күнәһар пендесінің күнәсін қаласа кешіреді, қаласа тиісті жазасын береді.



[1]‏مجمع الزوائد للحافظ الهيثمي، 1 - كتاب الإيمان، 1 - باب فيمن شهد أن لا إله إلا الله، الحديث رقم 7

Толығырақ ...

Кәлиманың дәрежесі

عن أَبي هريرة رضي الله عنهُ أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: يا أبا هريرة، وأعطاني نعليه فقال: اذْهَبْ بِنَعْلَيّ هاتَيْنِ فَمَنْ لقيتَ مِنْ وَرَاءِ هَذا الحائِط يَشْهَدُ أَنْ لا إلهِ إلّا اللهُ مُسْتَيْقناً بِهَا قَلبُهُ فَبَشِّرْهُ بالجنَّةِ

Әбу Һурайра (родиял-лаһу ғанһу) айтады: «Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Уа, Әбу Һурайра!»,-деп маған екі аяқ-киімін берді де былай деп бұйырды: «Мына екі аяқ-киімді ал да, мына дуалдың арғы жағында саған кездескен және шын жүректен нық сеніммен Алла Тағаладан басқа тәңір жоқ екеніне куәлік еткеннің бәрін жәннатпен сүйіншіле».

Хадистi Әбу Һурайрадан (родиял-лаһу ъанһу) Имам Муслим риуаят еттi.[1]

Түсініктеме: хадистерде кәлиманы айтқан пенде тозақтан аман болатыны жайында айтылған. Тек кәлиманы айтудың шарттары орындалса болғаны. Сол шарттардың бастапқысы – кәлиманы шын жүректен нық сеніммен айту.

Кәлиманың шарттары кілттің тістері тәрізді. Тістері тура келген кілт құлыпты ашқандай шарт-талаптарына сай айтылған кәлима да жәннаттың есігін ашады.

Кәлиманың талап-шарттарына сай айтылғанын қалай байқаса болады? Бірінші мәселеде талап-шарттарына сай айтылған кәлима пенденің бойында тақуалықты пайда етеді, ал бұл өз кезегінде пендені парыз амалдарды орындап, арамнан тыйылуына алып келеді. Сонан соң пенде мустахаб амалдарына қызығушылық білдіріп, күмәнді нәрселерден сақтана бастайды. Осылайша ықыласпен айтылған кәлима пенденің дәрежесін өсіріп Хақ Тағаланың рахметі мен жарылқауына жақындата түседі де, соңында жәннаты етеді.



[1]‏صحيح مسلم، 1 - كتاب الإيمان، 10 - باب الدليل على أن من مات على التوحيد دخل الجنة قطعا، الحديث رقم 52

Толығырақ ...

Кәлиманың артықшылығы

Ибн Ражәб Әл-Ханбалидің тафсирінде кәлиманың отызға жуық артықшылығы жайында айтылған. Солардың кейбіріне тоқтала кетсек.

«Лә иләһа илләл-лаһ» кәлимасы:

1. Омар және өзге де сахабалар (родиял-лаһу ғанһум) айтқанындай кәлима – тақуалық сөзі;

2. Ықылас сөзі;

3. Ақиқат куәлігі;

4. Ақиқат үндеуі;

5. Жәннаттың кілті әрі жемісі;

6. Жәннатқа кірудің кепілі;

7. Тозақтан қалқан;

8. Иманның басты қуаты;

9. Пайғамбарлардың айтқан ең абзал сөзі;

10. Зікірдің абзалы;

11. Қабір азабы мен Қиямет үрейінен қорған;

12. Қабірден тұрған мүминдердің айтатын ең әуелгі сөзі;

13. Ширктен, яғни Алла Тағалаға серік қосудан сақтану;

14. Осы кәлиманың себебінен барша жаратылыс жаратылған;

15. Барша пайғамбар осы ақиқатты жеткізу мақсатында жіберіліп, барша иләһи Кітап осы ақиқатты баян ету мақсатында түсірілген;

16. «Лә иләһа илләл-лаһ» кәлимасын айту – нығметтің ұлығы;

17. Жәннат пен тозақтың әзірленуіне осы бір ғана сөз себеп;

18. Бұл кәлима мүминнің жаны, ары мен дүниесінің қорғаны;

19. Кәлима Хақ Тағаланың кешірімін нәсіп етеді;

20. Күнә мен қатені жуып-шаяды;

21. Кәлиманы айту – сауапты амалдың абзалы;

22. Кәлима Жаратушы Ие мен пенденің арасындағы пердені жояды;

23. Кәлима дұғаның қабыл болуына септігін тигізеді;

24. Кәлима Хақ Тағаланың растауын нәсіп етеді;

25. Күнәсі себебінен тозаққа түскен пенденің тозақтан шығуына септігін тигізеді;

Толығырақ ...

Кәпірлікте өзгелерден асып түскен

Төменде назарларыңызға кәпірлікте өзге адамзаттан асып түскен 10 адамды ұсынамыз. Бұл 10 адамның екеуі өзін құдай санаса, қалған сегізі өзгелердің ақиқаттан, құдайшылдықтан адасуларына себепкер болған. Айтар болсақ, өзгелердің пұтқа табынуына себепкер болған.

1. Намруд

Вавилон әміршісі, бүкіл дүниені билеген төрт патшаның бірі. Намруд өзін құдай есептеген. Намруд Ибраһим пайғамбарды ғ.с. өртеуді бұйырған жендет. Бұл оқиға жайында Құранда баян етілген.

2. Перғауын

Шын есімі беймәлім. Бірақ тарихшылар бірауыздан мына мәселеде келіседі – Перғауын адамзат тарихында ең ауыр күнәға бас ұрғандарың бірі. Ол – өзін құдай деп жариялау.

Өзгелердің ақиқаттан адасуына себепкер болғандар:

3. Қудар ибн Сәлиф

Самуд қауымын Солих пайғамбардың ғ.с. түйесін бауыздауға итермелеген кәпір.

Солих пайғамбардың ғ.с. қауымы оның пайғамбарлығына дәлел талабы етеді. Сонда Алла Тағала жартастан іңген мен ботасын шығарады. Мұғжиза ретінде жартастан шығарған сол іңген мен оның ботасын өлтіруге бірінші болып қадам басқан адам – Қудар ибн Сәлиф.

4. Ғамр ибн Лүхай Әл-Хузағи

Көне заманда Меккенің әміршісі болған. Арабтарға Ибраһим пайғамбардан ғ.с. мұра болып қалған ханафи (жалғыз Хақ Тағалаға құлшылық ету) дінін бұрмалап, араб жазирасына пұтқа табыну дінін пайда еткен. Оның тарихы: Ғамр ибн Лүхай Шамға барғанында ондағы адамдардың пұттарға табынып жатқанын көреді. Шамдықтардың бұл ісіне сүйсіне қарған Ғамр ибн Лүхай Шамнан Меккеге «Һубәл» деп аталатын пұтты алып келіп келеді де, оны Қағбаның ішіне орнатып, арабтарға оған табынуды бұйырады. Осыдан соң Мекке тұрғындарына құрметпен қараған Хижәз (Араб жәзирасының) адамдары, ал олардан соң өзге де ел пұттарға табына бастайды.

5. Самири

Алтыннан бұзау мүсінін жасап, яһудилерді соған табындырған адам. Ол жайында Құранның «Таһа» сүресінде баян етілген.

6. Апостол Павел

Түп негізінде яһуди болған апостол Павел христиан дінінде «киелі үштік» түсінігін пайда етіп, христиан дінінің бұрмалануына себепші болған. «Киелі үштік» түсініктің негізінде христиандарда «Құдай-әке, Құдайдың баласы және Киелі рух» ұғымы қалыптасқан.

7. Абдулла ибн Саба

Йемендік яһуди. Үшінші әділ халифа Османның (родиял-лаһу ғанһу), 8 мыңға жуық сахаба мен табиғиндердің өліміне себепкер болған. Өзінің қазымыр саясатына жету мақсатында төртінші әділ халифа Әлиді (родиял-лаһу ғанһу) мақтап, «Әли – Пайғамбардың (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) жалғыз мұрагері» деген ойды жайған. Онымен шектелмей Абдулла ибн Саба Әлиді (родиял-лаһу ғанһу) «құдайдың бейнесі» деген де ой айтқан. Мұны естіген Әли (родиял-лаһу ғанһу) оның басын алуды бұйырады. Бірақ араға Абдулла ибн Аббас (родиял-лаһу ғанһу) түсіп, Абдулла ибн Саба аман қалады. Рафиди ағымының негізін салған да дәл осы Абдулла ибн Саба болатын.

8. Чарльз Дарвин

Бабасы маймыл болған. «Құдайсыздық, өзінен-өзі жаратылу» ұғымын ғылыми теория негізінде қалыптастырған.

9. Карл Маркс

Көптеген қоғамды құдайсыздыққа ұрындырған коммунизм, социализм, материализм тәрізді ұғымдарды «ғылыми» көзқарас ретінде қалыптастырған.

10. Ленин

Карл Маркстың қағазға түсіргенін іс жүзінде атқарған адам. Карл Маркстың сөзі мен Лениннің ісі нәтижесінде миллиондаған адам дінсіздікке ұрынып, құдайсыз болып, соның себебінен имансыз кетті. Ленин жерленбей жатқаны соның себебінен болар!

Толығырақ ...

Кәлима деген не?

Кәлима – тіршіліктің мәнісі, мұсылмандықтың бастапқы қадамы, жәннаттың кілті. Біреу дүниеде ең дәулетті болып, ең жоғары мансапты иеленсе, тағы біреу ешбір ауырмастан 100 жыл жасап, ең жоғары марапат пен атаққа қол жеткізуі әбден мүмкін. Алайда... өмірінің ең соңғы сәтінде қысқа ғана «лә иләһә илләл-лаһ» сөзін айта алмастан о дүниеге «Алла Тағаладан өзге тәңір жоқ» деген сенімсіз аттанады. Сонда оның дәулетті және атақты болғанынан не пайда?! Осының өзі имандылықтың маңыздылығына меңземей ме?

Тозақтан қалай құтыламыз? Міне, әрбір саналы мұсылманды толғандырар басты мәселе осы болмақ!

Имам Ахмад (рохматул-лаһи ғаләйһи) Осман ибн Аффаннан (родиял-лаһу ғанһу) риуаят еткен бір хадисте Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) дүниеден өткен кездегі сахабалардың (родиял-лаһу ғанһум) ахуалы баяндалған. Осман (родиял-лаһу ғанһу) терең ойға шомып отырған болатын. Жанына Омар (родиял-лаһу ғанһу) келіп сәлемдеседі. Алайда, Осман (родиял-лаһу ғанһу) оған жауап бермейді. Осыдан соң Омар (родиял-лаһу ғанһу) Әбу Бәкрге (родиял-лаһу ғанһу) барып болған жағдайды айтып береді. Ол екеуі Османға (родиял-лаһу ғанһу) келіп сәлемдеседі де Әбу Бәкр (родиял-лаһу ғанһу) Османнан (родиял-лаһу ғанһу): «Бауырың Омар сенімен сәлемдескенде оған жауап қайтармапсың. Неге олай еттің?»,-деп сұрады.

- Жоқ, мен олай етпедім.

Сонда Омар (родиял-лаһу ғанһу): «Құдай ақы! Сен солай еттің»,-деді.

- Алламен ант етемін! Сен жанымнан өткеніңді және менімен сәлемдескеніңді байқамадым.

Сонда Әбу Бәкр (родиял-лаһу ғанһу): «Осман шын айтты. Уа, Осман, сені бір нәрсе ойландырған ғой, сірә»,-деді.

- Иә.

- Ол не нәрсе?

-  Біз Нәбиден (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) тозақтан қалай құтылуға болатынын сұрап алудан бұрын Алла Тағала оны опат етті.

- Ол жайында мен сұрап білдім.

Мұны естіген Осман (родиял-лаһу ғанһу) лезде орнынан тұрып: «Ата-анам сіз үшін пида болсын! Расында, сіз соған лайықсыз»,-деді.

- Мен: «Уа, Расулуллаһ! Біз тозақтан қалай құтыламыз?»,-деп сұрағанымда ол: «Мен әке жағымнан болған туысыма бір сөзді ұсынғанымда, ол оны қабыл етпеді. Кім сол сөзді қабыл етсе, сол сөз ол үшін тозақтан құтылу болады»,-деп жауап берді».

Толығырақ ...