Әр нәрсенің сәт-мезеті бар!

Бірде Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) үмметтің жетпіс мыңы жәннатқа есеп-қисапсыз кіретіні жайында айтқанда Ғукәша (родиял-лаһу ғанһу): «Мен солардың қатарында болуымды тілеңізші!»,-деп өтінеді. Сонда Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Сен солардансың»,-дейді. Сол сәтте тағы біреу: «Мен де солардан болуымды тілеңізші!»,-деп өтінгенде Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Ғукәша сонен озып кетті»,-деп жауап береді. (Бухари, Муслим)

Қараңыз! Пәни мен жәннатты, есеп-қисап пен жәннаты болуды бөліп тұрған бір ғана сәт. Ол – Ғукәшаның (родиял-лаһу ғанһу) Пайғамбарымыздан (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Мен солардың қатарында болуымды тілеңізші!»,-деп өтіну мезеті. Ғукәша (родиял-лаһу ғанһу) сол сәтке дөп түсіп, серігі кешігіп қалды.

Ғибрат! Ақырет ісінің бәрі осы тәрізді. Бір ғана мезет, қас қағым сәт!

Дәлел керек пе?!

Жәннаттың бір дәрежесінен екінші дәрежесіне көтерілудің арасы бір ғана сәт – бір аят оқысаңыз болғаны. Мысалы, «сод» немесе «ясин» деп! Болмаса жәннат дәрежелерінің арасы – 500 мыңдық жол. Ал қашықтықты пенде бір аят берекетімен бір сәтте өте шығады.

Бір көшет отырғызу үшін қанша уақыт керек? Ал жәннат көшеті – зікір, яғни тасбих, тәһлил және тәкбир. Пенде бір сәтте «субханал-лаһ», «әл-хамду лил-ләһ», «Аллаһу әкбар» десе болғаны лезде жәннатта соның көшеті пайда болады.

Қиямет мерзімі – 50 мың жыл. Бұл аз ба, көп пе? Нәпсіге еру себебінен Ақыретті ұмытқан және құлшылыққа немқұрайлы қараған адам үшін 50 мың жыл 50 мың жылдай көрінеді. Ал Хақ Тағаланың ықыласты пенделері үшін сол 50 мың жыл бір күн, бір сағат, бір мезет, тіпті ондай да болмайды. Бар мәселе – имандылық пен құлшылықтағы ыждағаттылықта әрі дүние уақытын Ақырет үшін барынша пайдалы қолдануда.

Алла Тағала баршамызға Ғукәша (родиял-лаһу ғанһу) тәрізді жәннатқа есеп-қисапсыз кіруімізді нәсіп еткей! Әмин!

Толығырақ ...

Өнегең өнегелі болсын!

Адамзатты негізгі екі топқа бөлсе болады: дұрыс және бұрыс өнегелі.

Дұрыс өнегелі адамның өнегесі екі дүние үшін де қайырлы болса, бұрыс өнегелі адамның өнегесі бір мезет, ары кетсе осы дүниемен шектеледі. Себебі бұрыстың болашағы болмайды!

Өмірде мүминдер үшін өнеге болған тұлға баршылық. Мысалы, 150 мыңға жуық күрделі мәселенің шешімін айтып кеткен имам Әбу Ханифа (рохматул-лаһи ғаләйһи), фиқһ усулін (шариғат негіздерін) қалыптастырып кеткен имам шафиғи (рохматул-лаһи ғаләйһи), араб тілі грамматикасы саласында қайталанбас із қалдырған имам Сибауайһи (рохматул-лаһи ғаләйһи). Тағысы тағы бар...

Ендігі мәселе – өзіміз дұрыс өнегенің бастамасы бола алмасақта, тым болмағанда сол дұрыс өнегені өнеге ете білу.

Алла Тағала баршамызды тек жақсылыққа өнеге етсін! Әмин!

Толығырақ ...

Ғұмырың бекер өтсін демесең...

Алла Тағала «Хашр» сүресінің 18-19 аяттарында былай деген:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ أُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

«Уа, иман келтіргендер! Алла Тағаладан қорқыңдар! Әрбір жан ертең үшін не әзірлегенін көрсін. Хақ Тағаладан қорқыңдар! Расында Алла Тағала не істеп жүргендеріңнен хабардар. Біреулер Алла Тағаланы ұмытты. Сондықтан Хақ Тағала да оларға өз-өздерін ұмыттырды. Міне, солар – пасықтар».

Әрбір жан ертең үшін не әзірлегенін көрсін – демек, бұл дүние бекер емес. Мына пәни – амал, сынақ және Ақыретке әзірлік ету орны. Хақ Тағаланың «Расында Алла Тағала не істеп жүргендеріңнен хабардар» дегені осыған ишара.

Бірақ біреулер мына жалғанға ұмытып «Алла Тағаланы ұмытты», яғни Жаратушы Иесіне құлшылық етуден бас тартты. Сондықтан «Хақ Тағала да оларға өз-өздерін ұмыттырды», яғни құлшылықтан, сауапты амалдан және Ақырет әзірлігінен мақұрым етті. Ал мұның нәтижесі неге алып келеді? Ақыретін ұмытып, жалған дүниені қуған нәпсі құлына айналып күнәға белшеңінен батады.

Ал енді «Ясин» сүресінің 12-ші аятында Жаратушы Ие былай деген:

إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي الْمَوْتَى وَنَكْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَكُلَّ شَيْءٍ أحْصَيْنَاهُ فِي إِمَامٍ مُبِينٍ

«Рас, біз өлілерді тірілтеміз әрі олардың ілгеріде істеген және кейінге қалдырғанын жазып қоямыз. Біз барлық нәрсені анық бір кітапта түгендеп қойғамыз».

Яғни: Қияметте Алла Тағала барша жаратылғанды есеп-қисап үшін қайта тірілтеді. Сол мақсатта Хақ Тағала пенденің не істегенін тағдыр тақтасында жазып қойған – өлгенге дейін істегенін және кейінге мирас етіп қалдырғанын.

Сондықтан, құрметті халайық, мына пәниге алданбайық! Ғұмырымызды бекер өткізбейік! Құлшылықты ұмыт етіп пасық болмайық!

Толығырақ ...

Айт намазы қалай оқылады?

Айт намазы күн бір немесе екі найза бойы көтерілгеннен (яғни күн шыққан соң 15-20 минуттан кейін)бесін намазының уақыты кіргенге дейінгі аралықта оқылады.

Айт намазы екі рәкәғаттан тұрады.

Айт намазын оқу тәртібі: Намаз уақыты кіргеннен кейін жамағат намазға тұрады. Имам және жамағат тәкбир айтып, қол байлап, іштей сананы оқиды. Сосын имам да, жамағат та қолдарын түсіріп үш рет «Аллоһу әкбар» деп тәкбир айтады. Әр тәкбирде қол құлақ тұсына көтеріледі, тәкбирлердің арасында қол байланбайды. Үшінші тәкбирден соң қол байланып, имам жария «Фатиха» сүресі мен қосымша бір сүре оқиды. Кейін рукуғ, сәжде жасалып, екінші рәкәғатқа тұрады.

Екінші рәкәғатта алдымен «Фатиха» сүресі мен қосымша бір сүре оқылады. Кейін қол түсіріліп, тағы да үш рет тәкбир айтылып, қол құлақ тұсына дейін көтеріледі. Төртінші тәкбир айтылғанда рукуғқа кетеді. Рукуғтан соң рет бойыншасәжделер орындалып, әттаһийат, салауат, дұға оқылып, сәлем беріледі. Кейін имам мінберге шығып, айттың хұтбасын оқиды. Соңынан дұғалар оқылып, намаз бітеді.

Айт намазына кешірек келіп, имам сәлем бермей ұйып үлгірген кісі, айт намазына үлгірген болады. Бұл жағдайда кешігіп келген кісі, имам сәлем бергеннен кейін намазын толықтырады. Оған үлгірмеген кісі намаздан кешіккен болып, намаздың қазасын оқымайды. Сондай-ақ, намаздан кеш қалғандар арадан бір кісіні имам сайлап, жеке жамағатпен айт намазын оқуы дұрыс емес.

Айт намазы жұма намазы сияқты жамағатпен орындалады, бір жерде екі жамағат жоқ, ол жеке түрде оқылмайды. Бірнеше кісі қосылып, бөлек имам сайлап оқуға мұтлақ рұқсат жоқ.

Айт намазы оқылатын күні үйінде, не мешітте айт намазынан бұрын нәфіл намазын оқу – мәкрүһ. Бұл мәселеде ғұламалар арасында талас жоқ. Алайда кез келген нәфіл намазын айт намазынан кейін үйінде не басқа орында оқыса болады.

Толығырақ ...

Қадір сүресінің мұғжизалығы. Жалғасы...

«Қадр» сүресінің тілдік мұғжизалары

1. «Қадр» сүресінің бірінші аятында Алла Тағала:

إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ

«Расында Біз Құранды Қадір түні түсірдік»,-деген.

Бұл аятта Хақ Тағаланың «Біз» дегені Қадір түнінің ұлықтығына меңзейді.

Осы аяттағы «түсірдік» сөзі Құранның ұлықтығына ишара.

2. Құрандағы «қадр» сөзінің бәрі накира, яғни белгісіз халде келген – قـدر. Тек «Қадр» сүресінде мағрифа, яғни белгілі халде келген – القـدر. Араб тілінде әдетте бір нәрсеге назар аудару мақсатында сөз белгілі халде, яғни «الــ» (әлиф-ләм)-мен қолданылады. Осының өзі Қадір сүресінің ерекшелігіне меңзейді.

«قـدر» (қадр) сөзінің мағынасы көп:

- орын;

- іс;

- үкім;

- қуат;

- мүмкіндік;

- теңдік;

- жеткіліктік;

- есеп;

- өлшем.

«قـدر» (қадр) сөзі өзіне осы ұғымның бәрін қамту себебінен тағдыр белгіленетін түн «Қадір түні» деп аталды.

3. Құранның стилистикасы бойынша бір мәселенің бір аят не болмаса бір сүреде қайталануы оның маңыздылығына меңзейді. Ал «Қадр» сүресінде «қадр» сөзі үш рет қайталанған. осының өзі Қадір түнінің маңыздылығын көрсетеді.

4. «Қадр» сүресінде «وما أدراك» (Сен білесің бе? Сен білмейсің) сөзі үш қайтара айтылған. Мұның мәнісі: Қадір түнінің маңыздылығына назар аудару. Сонымен қатар Құрандағы «وما أدراك» (Сен білесің бе? Сен білмейсің) сөзі мұсылмандардың назарын соған дейін беймәлім болған жаңа мәселеге аудару мақсатында айтылған. Бұл да Құранның стилистикасына жатады.

5. Араб тілінде «إلى» (илә) және «حتى» (хатта) қосымша сөздер бар. Негізі бұл екі сөздің мағынасы бір-біріне жақын. Дегенмен «Қадр» сүресінде «حتى» (хатта) қосымша сөзі қолданылған. Тафсирлерге қарар болсақ «Қадр» сүресінде не себепті «حتى» (хатта) қосымша сөзі қолданылғаны жайында айтылған. Себебі: «إلى» (илә) қолданылған жағдайда Қадір түнінің берекеті тек таңатқанға дейін ғана болса, «حتى» (хатта) қолданылған жағдайда ол таңатқаннан кейінде жалғасатынын көрсетеді. Осы себептен имм Шафиғи: «Періштелер көкке таң намазынан кейін көтерілуі себебінен Қадір түнінің беркеті күндізге дейін жалғаса береді»,-деген.

Осыдан тіпті бір сөздің өзі Хақ Тағаланың Қадір түніндегі шексіз рахметін көрсетеді.

«Қадр» сүресінің мазмұндық мұғжизасы

1. Құранға қарар болсақ, «Қадр» сүресі «Ғаләқ» сүресінен кейін келген. Яғни, Хақ Тағала: «Құранның әуелгі аяты мен сүресі қасиетті Қадір түсірілді»,-деп тұрғандай.

2. «Духан» сүресінің 3-ші аяттында: «Расында Біз Құранды берекелі түнде түсірдік»,-деген. Ал енді «Қадр» сүресінің 3-ші аятына қарар болсақ, онда сол берекеттің мөлшері айтылған – мың айдан артық.

Толығырақ ...

Қадір түніндегі ең абзал ғибадат

Көпдұға ету – шариғат Қадір түні істелуін оң көрген амалдың бірі.

Ғалымдар Қадір түні дұға ету мәселесіне қатысты былай деген: «Қадір түні көп дұға ету – мустахаб. Сонымен қатар, Құран оқу, басқа да дұғаларды айтумен тілек ету де мустахаб амалына жатады».

Суфйан Сәури (рохматул-лаһи ғаләйһи): «Құлшылықтың басқа түрімен шұғылданғаннан гөрі бұл түнді дұға етумен өткізген абзал»,-десе Ибн Ражәб (рохматул-лаһи ғаләйһи): «Тек дұға ету емес, бәлкім басқа да құлшылық түрлерін орындаған жөн. Мысалы Құран оқу, намаз, дұға т.с.с. Себебі Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) осының барлығын істеген»,-деген.

Екі пікірдің осы пікірі дұрысқа жақын.

Толығырақ ...