Құранды қалай оқыған абзал?

Сұрақ: Ас-саләму аләйкум! Мен Құран оқығанды жақсы көремін. Менің сұрағым: Құранды қалай оқыған абзал, жатқа ма әлде жүзінен бе?

Жауап: Уа аләйкумус-саләму уа рохматул-лаһи уа баракәтуһ!

Хақ Тағала ниетіңіз бен амалыңызды қабыл етсін!

Ғалымдардың пікірінше пенде жүректе Алла Тағалаға деген иманды арттыра түсетін амалды істегені абзал. Егер Хақ Тағалаға бойсұну сезімі артуына Құранды жатқа оқу септігін тигізсе, онда Құранды жатқа оқыған абзал, ал егер Құранды жүзінен оқу септігін тигізсе, онда жүзінен оқыған абзал. Ал егер екі амалдың әсері тең болса, онда Құранды жүзінен оқыған абзал, себебі бұл әрекет өзіне екі амалды қамтыған: Құранды тіл және көзбен оқу. Бұл пікірді имам Науауи (рохматуллаһи ғаләйһи) өзінің«Аль-Әзкар» еңбегінде айтқан.

Толығырақ ...

Мүмин нәжіс болмайды!

Сұрақ:Ас-саләму аләйкум! «Мүмин нәжіс болмайды» дегенді естідім. Осы сөздің мәнісі не?

Жауап: Уа аләйкумус-саләму уа рохматул-лаһи уа баракәтуһ!

Бірде Әбу Һурайра р.л.ғ. жүнуб болған халде Пайғамбарымызды (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) кездестіреді. Сонда Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) оның қолынан ұстап, екеуі қатарласып жүреді. Кейін бір жерге жеткенде Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) жерге отырады, ал Әбу Һурайра р.л.ғ. бір адамның үйіне барып шомылып келеді. Қайтып келсе Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) сол қалпында отыр екен. Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм): «Уа, Әбу Һурайра! Қайда болдың?»,-деп сұрайды. Сонда Әбу Һурайра р.л.ғ. неге кетіп қалғанын айтады. Сонда Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) былай дейді: «Субханал-лаһ! Уа, Әбу Һурайра! Ақиқатында мүмин нәжіс болмайды!» (Бухари, Муслим)

Осы хадистің ұғымына қатысты имам Науауи (рохматуллаһи ғаләйһи): «Мүминнің тазалығына қатысты айтылған бұл хадистің мәні терең»,-десе ғалымдар осы хадистің негізінде мұсылманның тері, түкірігі, тәпті қанының өзі пәктігі жайында айтқан. Бұл жердегі пәктік – мұсылманның табиғатына қатысты. Әрі бұл жағдайға мүминнің дәретсіз, жүніб, хайз немесе нифас халінде болғаны кедергі бола алмайды. Былайша айтқанда бұл хадис мұсылманның, яғни иманды пенденің қадір-қасиеттілігін көрсетіп, оның рухани пәктігіне меңзейді.

Өкінішке орай біз көп жағдайда мұсылмандардың руханиятына мән берместен, сыртқы көрінсіне қарап діндестерімізді жек көріп жатамыз, олардың кем-кетігін байқап, оны жария етіп масқаралап жатамыз. Болмаса, қайсымыздың кемшіліксіз жоқ!

Толығырақ ...

Қалғып кетсе дәрет бұзыла ма?

Сұрақ:Ас-саләму аләйкум! Дәретті бұзатын жағдайға ұйықтап қалу кіреді, ал есіңді білетіндей қалғып кету дәретті бұза ма?

Жауап: Уа аләйкумус-саләму уа рохматул-лаһи уа баракәтуһ!

Бірінші мәселеде «қалғып кету» сөзі қандай жағдайға қатысты айтылған, соны анықтасақ!

Бұл мәселеге екі түрлі жағдай тән:

1. Бірдеңеге сүйеніп отырып қалғып кету.

Бірдеңеге сүйеніп отырып қалғып кетсе дәрет бұзылады. Себебі қалғығаны – есінен кеткені. Сондықтан қанша «есімді біліп отырмын» деседе, абзалы – сақтық үшін дәретті жаңарту. Жатып қалғып кетудің де жағдайы осы.

2. Бірдеңеге сүйенбей отырып қалғып кету.

Бұл жағдайда дәрет бұзылудың шарты – жамбастың жерден көтерілуі. Мәселен, қалғыған жағдайда дене бір тарапқа жантайып, соның себебінен жамбас жерден көтерілуі мүмкін. Бұл жағдайда дәрет бұзылған болады. Дәретті жаңарту қажет.

Толығырақ ...

Қадір түні ұйықтап қалудың жазасы

Сұрақ:Ас-саләму аләйкум! Қадір түні ұйықтап қалу күнә ма? Оның жазасы қандай?

Жауап: Уа аләйкумус-саләму уа рохматул-лаһи уа баракәтуһ!

Қадір түні – қасиетті түндердің бірі. Өйткені бұл түні пенденің болашағы белгіленеді әрі сол түні істелген құлшылықтың тағдырға әсері ерекше. Сондықтан әрбір мұсылман пенде Қадір түнін хадисте айтылғандай нақ сенім және сауаптан үміттенген, яғни құлшылықпен өткізгені жөн.

Қадір түнін құлшылықпен өткізу – парыз не болмаса уәжіп емес. Сондықтан Қадір түні ұйықтап қалған пендені күнәһар деуге болмайды. Дегенмен Хақ Тағала Құранда Қадір түнін ерекше атап кеткенін және Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) бұл түнді Қадір түнін құлшылықпен өткізуге ынталандырғанын әрі Қадір түніндегі құлшылық сексен үш жылдық құлшылыққа тең келетінін ескерген дұрыс. Сондықтан «күнәм аз, сауабым жетеді» дегендер Қадір түнін ұйықтап өткізседе болады!

Толығырақ ...

Әйел не істесе болады?

Сұрақ:Ас-саләму аләйкум! Ораза кезінде, соның ішінде Қадір түні әйел күндеріне тап болған әйелзат құлшылықтың қандай түрлерін орындаса болады?

Жауап: Уа аләйкумус-саләму уа рохматул-лаһи уа баракәтуһ!

Хайс және нифас (етеккір) күндері әйелге құлшылықтың мына түрлерін орындауға орындауға қатаң түрде тыйым салынады:

- Құран оқу және Құранды ұстау. Алып беру үшін сырты қапталған Құранды ұстаса болады;

- намаз орындау;

- ерімен жақындасу;

- ораза ұстау;

- тауаф ету т.с.с.

Осындай жағдайда әйелзат үшін ең қолайлы құлшылық түрлері:

- Алла Тағала, дін жайында ойлану, пікірлеу;

- діни мазмұндағы кітаптарды оқыса болады. Бірақ арабша аяттарды оқымайды, ал аят аудармаларын оқыса болады;

- түрлі зікірмен шұғылдану. Мысалы, кәлима, истиғфар айту т.с.с.

Басты мәселеде әйел адам жоғарыда айтылған құлшылық түрлерін орындаудан сақтанса болғаны.

Толығырақ ...

Иғтикәфты не нәрсе бұзады?

Сұрақ:Ас-саләму аләйкум! Иғтикәфты қандай әрекет бұзады?

Жауап: Уа аләйкумус-саләму уа рохматул-лаһи уа баракәтуһ!

Иғтикәфті мына әрекеттер бұзады:

1. Мешіттен үзірсіз шығу. Үзірлі жағдайға дәретханаға, ихтиләф болған жағдайда шомылу үшін шығу, жұма намазына (жұма намазы басқа мешітте мысалы, көрші мешітте оқылатын жағдайда), ілім қалқасына, жаназаға қатысу, науқасты зиярат ету жатады. Осы айтылған мақсатта мешіттен шығу иғтикәфты бұзбайды.

Жұма намазына көрші мешітке барған жағдайда иғтикәфтағы адам барған мешітінде он рәкәғат намаздан артық уақыт болмауын қадағалауы тиіс. Яғни, жұма намаздың парызынан бұрын оқылатын төрт рәкәғат сүннет намазын, екі рәкәғат парыз намазын және парыздан кейін оқылатын төрт рәкәғат сүннет намазын оқығаннан кейін иғтикәф етіп жатқан мешітке қайта оралуы тиіс. Мұндай болмаған жағдайда иғтикәфтің бұзылады.

Сонымен қатар, өміріне қауіп төнген жағдайда мешіттен шығу, иғтикәфті жалғастыру ниетімен басқа мешітке ауысу үзірлі жағдайға жатады.

2. Мешіттен үзірлі жағдаймен шыққаннан кейін, мешітке қайта оралмау.

3. Әйелдердің хайз, нифас болуы.

4. Ерлі-зайыптылардың қосылуы.

5. Діннен шығу.

6. Бірнеше күн бойы есінен тану, ақылынан айырылу.

Толығырақ ...