Жүректе ықылас болса...

Расулуллаһ (с.ғ.с.) Қадір түні жайында: «Рамазанда мың айдан да артық бір түн бар. Сол түннен мақрұм болған, барлық игіліктен мақрұм болғаны. Ал оның игілігінен тек ең бақытсыз жандар ғана мақрұм қалады»,-деген.

Расындада Қадір түнінің жақсылықтан мақрұм болған жанның бақытсыздығында қандай күмән бар? Қаншама қызметкер тиін-тебен үшін түнімен көз ілмейді. Ал сексен жылдық сауап үшін бір айдың түнін құлшылықпен өткізудің не қиындығы бар?! Ақиқатында жүрегімізде ықылас болса оның бір емес, жүз түн ұйықтамаған болар едік.

Толығырақ ...

Ықыласты құлшылықтан соң...

Айша анамыз (родиял-лаһу ғанһа) айтады:

قُلْتُ يَارَسُولَ اللهِ أَرَأَيْتَ إِنْ عَلِمْتُ أَيَّ لَيْلَةٍ لَيْلَةُ الْقَّدْرِ مَا أَقُولُ فِيهَا؟ قَالَ: قُولِي: اللَّهُمَّ إِنَّكَ عَفُوٌّ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّي

«Мен: «Уа, Расулуллаһ! Мен Қадір түні болғанын білсем, не деп дұға етуім керек?»,-деп сұрағанымда ол былай бұйырды: «Уа, Тәңірім! Сен кешірімдісің және кешіргенді жақсы көресің. Мені ғафу ет!»,-деп тіле».(Тирмизи)

Имам Ибн Ражәб (рохматул-лаһи ғаләйһи) айтады: «Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) Рамазанның соңғы онкүндігініде және Қадір түніндегі құлшылықтағы ыждағаттан соң: «Уа, Тәңірім! Сен кешірімдісің және кешіргенді жақсы көресің. Мені ғафу ет!»,-деп дұға етуді бұйырды. Себебі ақиқатты таныған пенделердің құлшылықтағы ықыластан соң ең лайықты көрген амалы – өзін күнәһар көріп Хақ Тағаладан кешірім тілеу». («Ләтаифүл-мағариф»)

Толығырақ ...

Неге Рамазанда күнә істеледі?

Рамазан айында Хақ Тағаланың рахметі молайып, құлшылықтың көбеюіне байланысты шайтандар адамдарды азғырғанға барынша күш салу керек еді. Алайда Рамазан айында күнә азаятыны – ақиқат.

Оразада «ерекше бүлікші шайтандар» кісенделеді. Дегенмен қандай болғанда да күнә істеледі. Өйткені шайтанмен жыл бойы қоян-қолтық араласу нәтижесінде нәпсі күнә істеуге әдеттенеді. Нәтижеде адам біреуді ғайбаттауды күнә емес, әдет деп түсінеді. Осы себептен күнә істеп қалыптасып қалғандар Рамазанның уақытында да күнә істейді. Ал нәпсі – адамның ажырамас бөлігі. Мұның да әсерін ескерген жөн.

Рамазан айында күнә істелудің тағы бір себебі бар. Расулуллаһ (с.ғ.с.): «Күнә істеген шақта адамның жүрегіне бір қара дақ түседі. Егер адам тәубесіне келсе, ол дақ өшіріледі. Болмаса дақ болып тұра береді. Басқа бір күнә істесе, тағы бір нүкте пайда болады. Осылай жүрек қарайып кеткенге дейін жалғаса береді. Нәтижеде мұндай жүрекке жақсылық дарымайды»,-деген. Мұндай жағдайда жүрек күнә істегенге бейім болады. Осы себептен көп адам күнәні ойланбай істейді. Бірақ басқа бір күнәға тап болса, одан жеркенеді.

Рамазаннан тыс уақытта жүрек күнә істеу себебінен қараяды. Нәтижеде мұндай адам Рамазан айында күнә істеуі үшін шайтанның да керегі болмай қалады.

Толығырақ ...

Оразадағы пенденің дұғасы

Имам Әл-Хаким айтады: «Әрбір пенденің дұғасы жүрегінің (яғни, имандылығының) қуаттылығына сай. Бір дұға күннің сәулесіндей жарқыраса, бір дұға Айға ұқсайды. Ал кейбір дұға жұлдыз тәрізді болады». («Файдүл-Қадир, Шархүл-Жәмиъис-Сағир»)

Ауыз бекіткен адамның дұғасы қабыл болуына қатысты хадистер баршылық. Кейбір хадисте дұға ауыз ашатын уақытында қабыл болады делінген. Алайда бұл мезгілде біздің бар ойымыз тамақта болу себебінен дұға ету былай тұрсын, біз тіпті ауыз ашқан сәтте оқылатын дұғаны айтуды ұмытып кететін кездер болады.

Толығырақ ...

Иғтикәфтің екі ерекше пайдасы

Біріншіден: иғтикәфтің себебінен пенде күнәдан сақтанады. Рамазан тәрізді Алла Тағаланың нұры жауған уақытта күнә істеу – үлкен қылмыс. Ал иғтикәфтің себебінен адам мұндай келеңсіздіктен аман болады.

Екіншіден: иғтикәфта болу себебінен адам жаназаға қатысу, науқасты зиярат етіп, оның қал-жағдайын сұрау т.с.с. амалдарды істей алмайды. Осы бептен иғтикәфшы істей алмаған амалдың сауабын оны істемей-ақ табады. Мезгілі жеткен сәтте Алла Тағаланың рахметі аз ғана дұғаның себебінен нөсерлеп жауады.

Толығырақ ...