Сын айтылмай, мін түзелмейді

Осы фейсбукта бір «звезда» шығыпты. Оның әрбір жазған посты бірден тарала кетеді. Өзін ақын, ғұлама дерсің. Өзі шығара ма, білмеймін. Тіпті айтайын, оның әрбір суретін жас буын сіңлі-інілеріміз жариялап әлек болады. Короче, әрбір жариялағаны «хит»болады. Және оны періштедей көретіндерді де байқадым. Не деген ақылды жан деп постын ашып та оқыдым. Вк-дағы ақылдылардың бірі ма деп қалдым.

ПыСы: Ішім күйгеннен айтып тұрғаным жоқ. Не жазса да маған бәрі бір. Жігіттерді қойшы, қыздарға не жоқ суретін жариялайтындай. Қыздардың құлағына алтын сырға.

Санду Мухамбетжанның парқшасынан

Толығырақ ...

Әйелзаттың киімі мен қылығы

Киім әйел адамның имандылығы, әдебі мен тәрбиесіне меңзейді. Тек бұл емес, бәлкім әйелдің әкесі болса – оның азаматтығын, анасының – көргендігін, аға-інісінің – намысқойлығын, күйеуінің – еркектігін көрсетеді. Айналып келгенде киім әйелдің табиғаты мен руханиятын, яғни ішкі дүниесін бейнелейді. Әйелзаттың қылығы жайында да осыны айтса болады. Мәселен, Марйям анамыз босанып, ұлы Исаны (ғаләйһис-саләм) қауымына көрсеткенде адамдар оны:

يَا أُخْتَ هَارُونَ مَا كَانَ أَبُوكِ امْرَأَ سَوءٍ وَمَا كَانَت أُمُّكِ بَغِيًّا

«Уа, Һарунның қарындасы! Әкең жаман адам емес еді, анаң да жаман жолда емес еді»,-деп айыптады. («Марйям», 28 аят)

Қарап тұрсақ, Марйям анамызды қателесіп ойнастықта айыптаған адамдардан Марйям анамыздың әкесі, анасы және ағасы жайында айтты. Неге? Себебі перзенттің игі болуы осы үш адамға байланысты. Қазақта бұған қатысты нақыл баршылық. Мысалы:

- Әке көрген оқ жонар.

- Анасын көріп қызын ал.

- Шешеге қарап қыз өсер.

- Ағасы бардың жағасы бар.

Өзім көпшілік орында ашық-шашық жүрген әйелді көрсем, көз алдыма олардың ата-анасын елестетемін де ойыма мына аят келеді. Қияметте Хақ Тағаланың әміріне бойсұнбаған және Ақыретті есінен шығарғандарға қатысты:

فَاهْدُوهُمْ إِلَى صِرَاطِ الْجَحِيمِ وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ

«Оларға тозақтың жолын көрсетіңдер. Оларды есеп-қисап үшін тоқтатыңдар. Өйткені олар сұраққа тартылады»,-деп айыптады. («Соффат», 23-24 аят)

Мұсылман бауырларым! Мына мәселеге назар аударуларыңдар! Хақ Тағала мына пәниде дүние шарабын арам етіп, пейіште жәннат шарабын рұқсат етті. Ал жалаңыштықты, яғни арсыздықтың ұлығын екі дүниеде де арам етті.

Қортынды: пәниде дүние шарабына әуесқой болған жәннат шарабынан татпайды, ал әуретін ашып жүрген жәннат киімінен мақұрым қалады.

Толығырақ ...

Құранда зікір етілген асыл тас түрлері

Құранда түрлі жаратылыс жайында айтылған. Бұның мәнісі – Хақ Тағаланың ұлықтылығы мен құдіретін сипаттау.

Құранда зікір етілген асыл тастар және олар қандай сипатта мәселесіне келер болсақ, ол:

1. Інжу-маржан. («Рохман», 22 аят)

2. Жақұт, маржан. («Рохман», 58 аят)

3. Сақтаулы інжу. («Уақиға», 23 аят)

4. Шашылған інжу. («Инсан», 19 аят)

Айта кететін жайт! Бұл тастардың рухани құндылығы жоқ. Тас та Хақ Тағаланың бір жаратылсы. Сондықтан жоғарыда айтылғандай Құрандағы түрлі жаратылысқа қатысты аяттар бізге Алла Тағаланың ұлықтылығы мен құдіреттілігін сипаттайды. Дегенмен, асыл тастар зікір етілген аяттарды оқып көрер болсаңыз, онда жәннаттағы хор қыздары мен қызметкер жігіттердің сымбаттылығы асыл тастардың тартымдылығымен бейнелі түрде байланыстырылған. Бұның мәнісі: бізге санамыз жететін деңгейде жәннаттың нығметін баяндау. Болмаса, жәннаттағы бірде-бір жаратылыс дүниедегі бірде-бір затпен салыстырғанға келмейді.

Толығырақ ...

Рамазан оразасы күнәнің кешірілуіне себеп

قَالَ رَسُولُ الله صَلَّى الله عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: من صَامَ رَمضَانَ إِيماناً واحتِسَاباً غُفِرَ لَهُ ما تَقَدَّمَ من ذنبِه

Нәби (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) айтады: «Рамазан оразасын иманмен және сауаптан үміттенген халде ұстаған адамның бұрын істеген күнәлары кешіріледі».

Хадистi Әбу Һурайрадан (родиял-лаһу ғанһу) Имам Бухари риуаят еттi.[1]

Түсініктеме: жоғарыда ораза ұстайтын пенденің ниеті жайында айтқан болатынбыз. Бұл хадистегі оразаны «иман және сауаптан үміттенген халде» ұстау – сол дұрыс ниеттің бейнесі. Өйткені «иманмен» - Рамазан айындағы оразаның парыздығына нық сенген күйде. «Сауаптан үміттенген халде», ал оразаның сауабы не болмақ? Ол – күнәнің кешірілуі.[2]

Сонымен қатар бұл хадис өзіне тағы бір маңызды мәселені қамтыған. Ол – үлкен күнәлардан аулақ болу. Өйткені бұл хадисте кіші күнәлар кешірілетіні жайында айтылған. Бұл жайында төменгі хадистен оқыңыз!



[1]‏صحيح البخاري، 27 - باب: صوم رمضان احتسابا من الإيمان، الحديث رقم 38

[2]«Мухтасарул-фауауидис-саләса минәл-ахадисир-рамадания»

Толығырақ ...

Намерение поста

Посланник Аллаха (да благословит его Аллах и приветствует) сказал:«Поистине, дела оцениваются по намерениям и, поистине, каждому человеку достанется только то, что он намеревался обрести, и поэтому человек, совершавший переселение к Всевышнему Аллаху и посланнику Его, переселится к Аллаху и посланнику Его, переселявшийся же ради чего-нибудь мирского или ради женщины, на которой он хотел жениться, переселится лишь к тому, к чему он переселялся».

Хадис от Омара ибн Аль-Хаттаба (да будет доволен им Аллах) передал Имам Бухари.[1]

Пояснение: в этом хадисе нет ясного указания на пост в месяц Рамазан. Но основу любого поклонения составляет намерение, а пост в месяц Рамазан – один из важных видов поклонения. Более того, пост в Рамазан не просто важное поклонение, а предписание, которое является основой Ислама. Наряду с этим многие ученые приводят этот хадис в различных главах своих трудов. К примеру, имам Бухари (рохматуллахи аляйхи), в своем сборнике хадисов «Ас-Сахих», этот хадис приводит в главах «Ан-Никах», «Аль-Уахи», «Аль-Иман», а также в других главах.[2] Только это указывает на важность этого хадиса, а точнее на важность правильности намерения. Так как принятие деяния связано с правильным намерением. И если намерение ошибочно, то и деяние не принимается.[3]

Что же такое «ниет» (намерение) и каким оно должно быть?

Верующий выполняет свое поклонение лишь с одним намерением: «Ради довольства Всевышнего Аллаха». Что же касается значения намерения, то имам Науауи (рохматуллахи аляйхи) сказал: «Намерение – это стезя, а стезя – это стремление сердца». Шариат объсняет «намерение» следующим образом: «Ниет (намерение) – совершение чего-либо ради лика Всевышнего Аллаха, согласно Его требованию».[4]

Намерение верующего очень важно! И как говорят некоторые ученые: «Иногда намерение верующего важнее чем его деяние».[5]



[1]‏صحيح البخاري، 1 - باب: في ترك الحيل، وأن لكل امرئ ما نوى في الأيمان وغيرها، الحديث رقم 6553

[2]«Әл-Муаттаа»

[3]«Тухфатул-Ахуази»

[4]«Тухфатул-Ахуази»

[5]«Ғаунул-мағбуд, шарху сунани Аби Дауд»

Толығырақ ...

Һижри күнтізбенің бір ерекшелігі

عن ابْنِ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا أن رسول الله صلى الله عليه وسلم ذَكَرَ رَمَضَانَ فَضَرَبَ بِيَدَيْهِ فَقَالَ: الشّهْرُ هَكَذَا وَهَكَذَا وَهَكَذَا، ثُمّ عَقَدَ إِبْهَامَهُ فِي الثّالِثَة

Ибн Омар (родиял-лаһу ғанһу) айтады: «Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) Рамазан жайында айтып екі алақанын жайып: «Ай былай және былай болады»,-деп кейін үшіншісінде тағы екі алақанын көрсетіп, соң бас бармағын бүкті».

Хадистi Ибн Омардан (родиял-лаһу ғанһу) Имам Бухари риуаят еттi.[1]

Түсініктеме: Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) мүбәрақ екі алақанын үш қайтара көрсеткені – 30 күн болады дегені. Сонан соң бас бармағын бүккені – және 29 күн болады дегені.

Демек, һижри күнтізбенің бірінші ерекшелігі – бір айда 30 немесе 29 күн болады.

Екінші ерекшелігі – һижри күнтізбеде тәулік есебі күн батқаннан, ал ай – жаңа ай туылғаннан басталады. Бұл мәселеге қатысты Хақ Тағала «Бақара» сүресінің 189-аятында:

يَسْأَلُونَكَ عَنِ الأهِلَّةِ قُلْ هِيَ مَوَاقِيتُ لِلنَّاسِ

-«Уа, Мұхаммед! Олар сенен жаңа туған ай жайында сұрайды. Оларға: «Ол – уақытты белгілеу үшін»,-деп айт»,-десе, Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм):

إن الله عز وجل جعل هذه الأهلة مواقيت للناس

-«Ақиқатында Хақ Тағала жаңа туған айды адамдарға уақытты белгілейтін құрал етті»,-деген.[2]

Рамазан айының есебі жаңа туған ай туылғаннан, дәлірек айтар болсақ күн батқаннан кейін басталудың мәнісі осы! Осы себептен біз тарауих намазын түннен бастап, айттан бір күн бұрын тәмамдаймыз.



[1]‏صحيح البخاري، 3 - كتاب العلم، 20 - باب: فضل من علم وعلم، الحديث رقم 79

[2]«Мажмағуз-Зауаид»

Толығырақ ...