Муғаздың (родиял-лаһу ғанһу) әдеті

Муғаздың (родиял-лаһу ғанһу) адамдарға: «Кел, отыр! Имандасайық»,-дейтін әдеті болған. Ас-Садық (родиял-лаһу ғанһу) оның бұл әдетіне қатысты: «Муғаз сөйлесе, сөзін «лә иләһә илләл-лаһ» деп тәмамдайтын»,-деген болатын.[1]



[1]فيض القدير، شرح الجامع الصغير

Толығырақ ...

Маңызды бір мәселе!

Әбу Муса (родиял-лаһу ғанһу) айтадыб: «Біз адамдарды сүйіншілеу үшін Нәбиден (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) шыққанымызда жолда Омарды (родиял-лаһу ғанһу) кездестірдік. Ол бізбен бірге Нәбиге (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) келіп: «Уа, Расулуллаһ! Адамдар сіздің дегеніңізге сүйеніп кетпей ме?»,-дегенде Расулуллаһ (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) үндемеді».

Бұл жердегі мәселе – пенде кәлима айтқанына сүйеніп құлшылық ісіне немқұрайлы қарамауында. Яғни, пенде: «Кәлима айтсам болды. Түбінде жәннатқа кіреді екем»,-деп құлшылықтан бас тартпауы тиіс. Себебі, құлшылық, мәселен намаз бен ораза, иманды қуаттап пенденің дінде табанды болуына септігін тигізеді. Оған қоса құлшылықсыз пенде күнәға жеңіл барып нәтижеде иманынан мүлдем айырылып қалу қауіпі бар. Сондықтан ешкім кәлиманы жаттап алғанына сүйеніп кетпеуі тиіс!

Толығырақ ...

Тозақтан құтылу жолы

Тозақтан құтылу жолы:

1. Тілде кәлима, ал жүректе соған сай нық сенім болуы тиіс.

2. Амалдың кәлимаға сай болуы тиіс. Яғни, жүрегінде иман бар пенде бірінші мәселеде намаз оқып, ораза ұстайды және шариғатқа сай өзге де амалдарды орындайды.

Осындағы «шариғатқа сай» сөзді қалай түсінеміз? Бұл мәселеге қатысты Хақ Тағала «Нұр» сүресінің 52-ші аятында былай деген:

وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَخْشَ اللَّهَ وَيَتَّقْهِ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ

«Кім Аллаға және Оның Пайғамбарына бойсұнса әрі Алладан қорқып-сақтанса, міне солар, қолы жетістікке қол жеткізгендер».

Бұл аятта Алла Тағала тозақтан құтылудың төрт жолын баян еткен. Ол:

1. Хақ Тағалаға бойсұну;

2. Алла Тағаланың елшісіне бағыну;

3. Хақ Тағаланың қаһарынан қорқып;

4. Күнә істеуден сақтану.

Толығырақ ...

Абдулла ибн Рауаханың оқиғасы

Имам Әл-Хакимнің (рохматул-лаһи ғаләйһи) «Әл-Мустадрак» атты еңбегінде Абдулла ибн Рауаханың (родиял-лаһу ғанһу) мына оқиғасы баян етілген. Бірде Абдулла ибн Рауаха (родиял-лаһу ғанһу) үйінде отырып жылады. Оны көрген жанындағы жұбайы оған қосылып жылады. Абдулла ибн Рауаха (родиял-лаһу ғанһу) одан: «Неге жыладың?»,-деп сұрады.

- Сіз жылағаныңызды көріп мен де жыладым. Ал сіз неге жыладыңыз?

Сонда Абдулла ибн Рауаха (родиял-лаһу ғанһу) былай деп жауап береді: «Менің есіме Хақ Тағаланың: «Сендерден тозаққа келмейтін ешкім болмайды. Бұл – Раббыңа тұжырымды, міндетті бір үкім. Соң тақуа болғандарды құтқарамыз да залымдарды тозақта тізерлетіп қоямыз»,-деген сөзі есіме түсіп кетті.[1] Мен сол тозақтан құтылар-құтылмасымды білмеймін ғой».



[1]«Марйям», 71-72 аят.

Толығырақ ...

Қыстағы суық қайдан пайда болады?

Пенде қыста суыққа, жазда ыстыққа шағымданады. Мәселен, дәл қазір көп адам қыстың аязына ренішті. Алайда адамның көбі қыстың қазіргі аязы жәһаннамның демі екенін білмейді. Оған дәлел мына хадис! Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) айтады:

اشْتَكَتْ النَّارُ إِلَى رَبِّهَا فَقَالَتْ رَبِّ أَكَلَ بَعْضِي بَعْضًا فَأَذِنَ لَهَا بِنَفَسَيْنِ نَفَسٍ فِي الشِّتَاءِ وَنَفَسٍ فِي الصَّيْفِ فَأَشَدُّ مَا تَجِدُونَ مِن الْحَرِّ وَأَشَدُّ مَا تَجِدُونَ مِن الزَّمْهَرِيرِ

«Тозақ Раббыға шағымданып: «Уа, Раббым! Мен өз-өзімді жеп жалмап жатырмын»,-дегенде Алла Тағала оған екі түрлі тынысты рұқсат етті: бірін – қыста, екіншісін – жазда. Сендер соның ең ыстығы мен ең суығын сезесіңдер». (Бухари)

Ғалымдар айтады:

Біріншіден: Хақ Тағала дүниедегі ыстық және суық арқылы тозақтың ыстығы мен суығына нұсқап жатыр.

Екіншіден: бұл хадис тозақтың қазіргі уақытта бар екеніне дәлел.

Үшіншіден: Алла Тағала тозақыларды тек ыстықпен емес, суықпен де азаптайды.

Төртіншіден: Жаратушы Ие Құранда: «Ойланған адам үшін айналада көптеген белгі бар»,-деген. Дәл қазір қыстың қақайған аязы тозақтың белгісі болып тұр.

Олай болса, Алла Тағала баршамызды тозақтың суығы мен ыстығынан сақтасын! Әмин!

Толығырақ ...

Бүкіл үмметтің сауабын алу оңай!

Пайғамбарымыз (солләл-лаһу ғаләйһи уә салләм) айтады:

من استغفر للمؤمنين والمؤمنات؛كتب الله له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة

«Алла Тағала ер және әйел мүминдер үшін кешірім тілеген пендеге әрбір ер және әйел мүминнің сауабын жазады». (Табарони)

Яғни, Алла Тағала періштелерге мұсылмандар үшін кешірім тілеген пендеге мұсылмандар санына сай сауап жазуын бұйырады. Олай болса:

اللهم اغفرللمؤمنين والمؤمنات، الأحياء منهم والأموات

Уа, Тәңірім! Ер және әйел мүминдерді, олардың тірісі мен марқұмын кешіре гөр!

Толығырақ ...